La UPC i la Fundación Privada José Luis Massó convoquen cinc beques de màster per al proper curs 2022-2023

Imatge de l'acte de la signatura del conveni de col·laboració entre la UPC i la Fundació Privada José Luis Massó
Descarregar

Imatge de l'acte de la signatura del conveni de col·laboració entre la UPC i la Fundación Privada José Luis Massó

La UPC i la Fundación Privada José Luis Massó han signat, el 10 de maig, un conveni de col·laboració per a la creació de cinc beques adreçades a estudiants matriculats en màsters universitaris de l’àrea de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) o d’Enginyeria Química a la Universitat. El termini de sol·licitud de les beques finalitza el 4 de juliol.

10/05/2022

Facilitar que estudiants d’entorns socioeconòmics desfavorits i també persones amb discapacitat cursin estudis de màster universitari és l’objectiu del conveni de col·laboració entre la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) i la Fundación Privada José Luis Massó, signat, el 10 de maig, pel rector de la Universitat, Daniel Crespo, i pel fundador i president de la Fundació, Isidro Massó.

Les beques de màster ‘Fundación Privada José Luis Massó’, que es posen en marxa per primer cop per al curs 2022-2023, cobriran els preus de matrícula i les taxes acadèmiques de cinc estudiants matriculats en màsters universitaris de l’àrea de Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TI) o d’Enginyeria Química de la UPC. Inicialment, en aquesta primera convocatòria, oberta fins al 4 de juliol, es convoca una beca per cada un dels següents programes: màster universitari en Enginyeria Informàtica, master's degree in Artificial Intelligence; master's degree in Cybersecurity; master's degree in Data Science i master's degree in Chemical Engineering.

Per optar a aquests ajuts, que van dels 2.412 euros per a màsters de 60 crèdits als 4.581 per a màsters de 120 crèdits, els estudiants han de complir, com a mínim, els següents requisits: tenir un màxim de 30 anys, disposar d’un títol de grau, estar matriculats a temps complet en el programa de màster corresponent i acreditar que es troba en una situació socioeconòmica vulnerable . Aquests ajuts són incompatibles amb les beques convocades pel Ministeri d’Educació, l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca o per qualsevol altre organisme que cobreixi els imports de matrícula.

Les beques es poden sol·licitar a través de la seu electrònica de la UPC. Una comissió mixta formada per representants de les dues entitats seleccionarà els candidats segons diferents criteris, entre altres, els recursos econòmics, la situació de discapacitat, la situació personal i familiar, l’expedient acadèmic o l’experiència professional. La resolució definitiva de les beques es farà pública el proper 30 de setembre. Així mateix, els cinc estudiants seleccionats tindran la possibilitat de fer pràctiques en alguna de les empreses col·laboradores de la Fundación Privada José Luis Massó.

La col·laboració entre la UPC i la Fundación Privada José Luis Massó inclou també l’organització d’activitats conjuntes, sobretot per a la inserció laboral de joves amb estudis universitaris i dificultats econòmiques o en situació de discapacitat. El conveni es renovarà de forma anual durant un màxim de quatre anys.

La Fundación Privada José Luis Massó és una entitat sense afany de lucre dedicada a impulsar la inserció en el mercat laboral de joves amb estudis universitaris i dificultats econòmiques. Fomenta l’educació superior (màsters i postgraus d’especialització), mitjançant la concessió de beques i promou la inserció laboral, amb una atenció especial per a estudiants que presenten discapacitat física, psíquica o sensorial.