La UPC i Seidor signen un conveni per impulsar la innovació tecnològica

El conveni entre l’inLab FIB de la UPC i la multinacional Seidor tindrà una durada de quatre anys, ens el quals desenvoluparan iniciatives tecnològiques relacionades amb la tecnologia 'cloud', 'blockchain' i 5G.

28/09/2018

La col·laboració entre el Laboratori d’Innovació i Investigació de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (inLab FIB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i Seidor, empresa consultora especialitzada en software de gestió i en serveis TIC de valor afegit, té com a objectiu desenvolupar conjuntament diverses iniciatives tecnològiques.

En el marc del conveni, que té una durada de quatre anys, els dos socis preveuen endegar un mínim de 10 o 12 projectes, relacionats amb l’aplicació de tecnologia cloud en eines educatives per a les aules, l’ús de blockchain en àmbits de l’administració pública i la creació d’aplicacions disruptives facilitades per la tecnologia 5G.

L’inLab FIB, que forma part del Centre d’Innovació i Tecnologia de la Universitat (CIT UPC), participarà en el desenvolupament de les iniciatives i oferirà assessorament en matèria d’innovació TIC, mitjançant la creació d’equips de treball que donin resposta a les necessitats de Seidor.

Arran de la signatura d’aquest conveni, el rector de la UPC, Francesc Torres, ha assegurat que "empreses com Seidor ajuden a desenvolupar la transformació digital de la UPC i a fomentar línies de recerca TIC innovadores”. Per la seva part, el director de l’inLab FIB, Josep Casanovas, ha comentat que “aquest projecte és una oportunitat per als nostres futurs titulats per formar-se en entorns multidisciplinars i canviants”, mentre que el degà de la FIB, José Fernández Ruzafa, ha afegit que “els estudiants podran participar en projectes reals i innovadors que complementaran la seva formació i activaran les seves carreres professionals”.