La UPC i TÜV SÜD impulsen una càtedra d'empresa en sostenibilitat

El CEO de TÜV SÜD Ibèria, Josep María Arnau, i el rector Daniel Crespo signant el conveni
Descarregar

El CEO de TÜV SÜD Ibèria, Josep María Arnau, i el rector Daniel Crespo han signat l'acord el 2 de maig al FabLab de l'ESEIAAT

D'esquerra a dreta, Josep María Arnau, Sandra Sancho, Daniel Crespo, Marta Ganolells i Xavier Roca
Descarregar

La UPC i TÜV SÜD, empresa líder en inspecció, assajos i certificació, han signat un acord per impulsar, a l'Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), una càtedra d'empresa en integració dels criteris de sostenibilitat.

02/05/2024

La Càtedra d'empresa en Sostenibilitat a busca promoure la transferència de coneixement a través de les activitats d’R+D+I, aportar l'experiència especialitzada de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) i TÜV SÜD en matèria ambiental, social i de bon govern, i generar estratègies d'integració del concepte d’Environmental, Social and Governance (ESG) a les empreses. A l'acte de signatura, el 2 de maig, han assistit el rector de la UPC, Daniel Crespo, el CEO de TÜV SÜD Ibèria, Josep Maria Arnau, i el director de l’ESEIAAT, Xavier Roca. El programa de la Càtedra comptarà amb Marta Gangolells, professora de l’ESEIAAT, i Sandra Sancho, Business Unit Manager en sostenibilitat i bon govern de TÜV SÜD Ibèria, com a codirectores de la càtedra.

El rector Daniel Crespo ha manifestat: “refermem el nostre compromís amb TÜV SÜD, una aliança que ens permet continuar desenvolupant conjuntament la indústria 4.0. i, alhora, continuar formant el nostre estudiantat perquè pugui donar resposta als reptes als quals s'enfronta el teixit productiu. En l'actualitat, la UPC es relaciona amb més de 3.000 empreses de tot el país, i gràcies a això, aconseguim una inserció laboral de més del 95% de les persones que es graduen”.

Per part seva, Josep Maria Arnau ha destacat que “a TÜV SÜD, ens trobem profundament compromesos amb la formació i educació de les generacions més joves en les professions del futur i, en concret, en l'aplicació d'aspectes tan rellevants com la sostenibilitat en la visió de les empreses. Per aquest motiu, ens enorgulleix formar part d'aquest prometedor projecte amb la UPC, un dels centres universitaris de major renom al nostre país”.

La Càtedra d'empresa en Sostenibilitat actuarà en tres àmbits: la recerca, la transferència de tecnologia i el suport a la innovació i la realització d'activitats de visibilització i promoció. TÜV SÜD i la UPC col·laboraran en assignatures de grau i màster que s'imparteixen a l’ESEIAAT en els àmbits descrits i codirigiran treballs de fi d'estudis en àrees d'interès comú. A més, diversos experts de l'empresa líder en inspecció, assajos i certificació impartiran seminaris i conferències sobre temes relacionats.

En el marc de la Càtedra també es patrocinarà el Fòrum d'Empreses de l’ESEIAAT, s’impulsaran els Premis TÜV SÜD al millor treball de fi d'estudis sobre sostenibilitat aplicada a la indústria i al millor expedient acadèmic d'alguna de les titulacions impartides a l’ESEIAAT i s’impulsarà la cooperació educativa mitjançant pràctiques d'estudiants a TÜV SÜD, entre altres accions.

Igualment, la UPC i TÜV SÜD treballaran en la identificació de les necessitats reals de les empreses per proposar solucions i reptes tecnològics innovadors i disruptius; mantindran una vigilància tecnològica estreta sobre sostenibilitat ambiental, social i de governança a les empreses; potenciaran la realització de tesis doctorals dins del programa de Doctorats Industrials de la Generalitat de Catalunya i fomentaran la presentació de projectes de recerca en convocatòries competitives en els àmbits català, espanyol i europeu.

Per a aconseguir els objectius marcats, s’ha creat una comissió de seguiment integrada per les codirectores de la Càtedra, així com per Josep Maria Arnau, CEO de TÜV SÜD Ibèria, Xavier Roca, director de l’ESEIAAT, i Lluís Gil, professor de la mateixa escola.