S'inaugura a Terrassa l’Espai 24, obert a l'estudiantat cada dia durant tot l'any

L'Espai 24 estarà obert tots els dies de l'any durant les 24 hores

Descarregar

El nou equipament per a l'estudiantat de Terrassa és un espai de treball, de reunió i d’estudi

L'Espai 24 té capacitat per a un centenar de persones

El 9 de desembre s'ha inaugurat al Campus de Terrassa l’Espai 24, un equipament llargament reivindicat pels estudiants universitaris de Terrassa. Està ubicat a la planta baixa de l’edifici TR10 (c. Colom, 2) i romandrà obert tot l’any les 24 hores al dia. En la inauguració hi han intervingut el rector de la UPC, Francesc Torres; el director de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), Xavier Roca; el degà de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT), Joan Gispets, i el delegat d’Estudiants de l’ESEIAAT, Carlos Méndez.

09/12/2019

L'Espai 24 està ubicat a la planta 0 de l’edifici TR10 de la UPC a Terrassa (c. Colom, 2), davant mateix de l’edifici històric de l’ESEIAAT, fent cantonada amb l’Avda. Jacquard, en una àrea on anteriorment hi havia despatxos. Amb una capacitat per a un centenar de persones, l’espai comprèn una sala dividida en dues àrees, comunicades per dues zones de pas als extrems, sense portes i amb finestres allargades que permeten la comunicació visual. Igualment, s’han adequat tres espais oberts i connectats amb la sala però que permeten un estudi més ‘reservat’. L’estudiantat també compta en aquest nou equipament amb diferents zones per a estudi de grup i assaig de presentacions que tenen una capacitat de fins a vuit persones, en un cas, i per a dues persones, en un altre. Els cost de les obres ha estat de 137.000 euros.

El nom d’aquest nou equipament  il·lustra l'objectiu d'oferir a l’estudiantat universitari de la ciutat de Terrassa una zona de treball, de reunió i d’estudi dinàmica i flexible, obert 24 hores al dia i durant tot l’any.

El rector de la UPC, Francesc Torres, ha afirmat que “l’equip de direcció de la UPC sempre ha estat molt sensible a les necessitats de l’estudiantat. En iniciar el nostre mandat, vaig fer públic el meu compromís de fer realitat aquest Espai 24, un equipament molt reivindicat pels nostres estudiants a Terrassa. Ara ja és una realitat.”

Segons ha dit Xavier Roca, director de l’ESEIAAT, “estem molt satisfets perquè amb l’ajut del rectorat de la UPC podem oferir al nostre estudiantat aquest Espai 24 durant aquest curs. Avui dia, els hàbits d’estudi han canviat, les metodologies docents també i per això tenim el deure d’adequar els espais de que disposem a aquestes noves realitats docents i d’aprenentatge”.

Per a l’estudiant Carlos Méndez , delegat d’Estudiants de l’ESEIAAT, l’Espai 24 “és un equipament llargament esperat per tota la comunitat estudiantil de Terrassa i per això avui és un dia per celebrar-ho, perquè finalment ja el podem ocupar. Comptar amb un lloc de la Universitat obert durant tot l’any i a qualsevol hora ens permet planificar amb molta més flexibilitat el temps d’estudi”. A més, creu que “generarà sinèrgies molt interessants entre estudiants de diferents disciplines”.