La UPC introdueix la realitat virtual en la docència per desenvolupar habilitats de comunicació en anglès

Un grup d'estudiants de l'ESEIAAT provant les ulleres de realitat virtual el curs passat
Descarregar

L’Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la UPC està implementant activitats de realitat virtual en assignatures de tècniques de comunicació. Una iniciativa que també s'aplicarà, entre aquest curs acadèmic i el següent, a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), la Facultat de Nàutica (FNB) i l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG). L'objectiu, facilitar una experiència immersiva autèntica en anglès per millorar les habilitats de l'estudiantat per desenvolupar-se en entorns professionals internacionals.

24/01/2023

La Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) ha dissenyat una sèrie d'activitats en realitat virtual que permeten a l'estudiantat assajar situacions professionals reals de forma immersiva. En el projecte, desenvolupat en el marc del programa Erasmus+ I-BEE-VR (KA2 Strategic Partnership) de la Unió Europea, s'han analitzat les situacions laborals més habituals per als enginyers i les enginyeres per tal de dissenyar un curs innovador basat en realitat virtual. Com a resultat d'aquesta anàlisi, s'ha desenvolupat un simulador complet on s’experimenten, de forma immersiva, diferents situacions d'un entorn professional, que l’estudiant ha de superar a través de les seves habilitats de comunicació en anglès.

El simulador, creat en col·laboració amb l'empresa tecnològica Innovae, consta de cinc mòduls que recreen el dia a dia en un entorn laboral, des de l’entrevista de treball fins a presentacions amb el personal directiu de l’empresa. Totes les situacions estan representades amb gran detall i els personatges no jugadors es comporten i vesteixen d'acord amb la situació, per la qual cosa els estudiants desenvolupen de manera efectiva competències lingüístiques i professionals habituals a qualsevol empresa.

Les activitats, que es desenvolupen amb l’ús d’ulleres de realitat virtual, han estat dissenyades a la Secció de Tècniques de Comunicació del Departament de Teoria i Història de l'Arquitectura i Tècniques de Comunicació, per les professores Marta Aguilar−que coordina la iniciativa−, Elisabet Arnó, Clàudia Barahona i Antonia Soler

El projecte es va dur a terme de forma pilot el curs passat en una assignatura de l’Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT)  i s'està aplicant aquest curs en el marc de l'assignatura Teaching professional communication to engineers through Virtual Reality, a la mateixa escola. D'altra banda, està previst implementar alguns d'aquests escenaris de realitat virtual entre aquest curs i el següent a diferents assignatures de comunicació acadèmica i professional a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB); la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), la Facultat de Nàutica (FNB) i l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG).