La UPC ofereix activitats per a tots els públics a la 13a Festa de la Ciència, aquest cap de setmana a Barcelona

La Festa de la Ciència ha celebrat la 13a edició al Moll de la Fusta de Barcelona els dies 26 i 27 d’octubre, on un munt d’entitats, entre d’elles la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), s’han abocat a organitzar activitats per acostar el coneixement científic i tecnològic a la societat.

25/10/2019

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) ha estat present, un any més, a la Festa de la Ciència, organitzada per tretzè any consecutiu per l’Ajuntament de Barcelona per promoure el coneixement científic i implicar a la ciutadania en el seu progrés. En aquesta ocasió, el Moll de la Fusta (C/ Moll Bosch i Alsina, 2) ha acollit la 13a  de la Festa de la Ciència dissabte, 26 d’octubre, d’11 a 18 h, i diumenge, 27 d’octubre, d’11 h a 18.30 h.

Moltes de les gairebé 200 activitats distribuïdes en 24 espais s’han emmarcat en tres efemèrides que van marcar la història de la ciència i de la societat en general. La figura de Leonardo da Vinci, amb motiu dels 500 anys de la seva mort; els 150 de la publicació de la taula periòdica dels elements a càrrec de Dmitri Mendeléiev i el 50 aniversari de l’arribada de l’home a la Lluna.

Com a novetat d’aquest any, a banda dels espais reservats per nens i nenes, també s’han incorporat nous espais orientats per al públic adult, a partir dels 16 anys, amb tallers pensats per aquesta franja d’edat.

Les activitats que ha proposat la UPC durant dissabte, 26 d’octubre, són les següents:

El diumenge s'han repetit les activitats ‘Mars 2018’ i ‘Viatge a l’interior del cos humà’ i també s'han realitzat ‘El racó del grafè’, a càrrec de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), vinculat a les 11 h, a l’espai 5; i ‘Fotònica als Fablabs: Phablabs 4.0’, a l’espai 1, a les 12.45 h, a càrrec de la investigadora de l’ICFO, Lydia Sanmartí.