La UPC participa, un any més, a la 16a edició de la Festa de la Ciència

Cartell Festa de la Ciència 2023

Cartell Festa de la Ciència 2023

El cap de setmana del 10 i 11 de juny, la Rambla de Prim de Barcelona serà l’escenari de la Festa de la Ciència, organitzada per l’Ajuntament de Barcelona. Investigadors i investigadores UPC hi seran presents amb diverses activitats per acostar la ciència i la tecnologia que es fa a la Universitat a tots els públics.

08/06/2023

Què pot fer la ciutadania per combatre l’impacte del canvi climàtic a les ciutats? Com serien els habitants del Sol i la Lluna? Quin paper juguen els biomaterials per regenerar teixit ossi? D’on venen els colors d’allò que mengem? Com es poden desxifrar els missatges secrets? Aquestes i moltes altres preguntes tindran resposta en els tallers i xerrades que investigadors i investigadores de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) faran en la setzena edició de la Festa de la Ciència.

Organitzada per l’Ajuntament de Barcelona, la Festa tindrà lloc a la Rambla de Prim, al barri Besòs-Maresme del districte de Sant Martí, el dissabte 10 de juny (d’11 a 21 hores) i el diumenge 11 de juny (d’11 a 20 hores). La UPC hi participa amb les activitats següent

Per la seva banda, l’Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (IRI) també participa de la Festa de la Ciència, amb el ‘Projecte SECUROPS: robots socials en espais públics’. L’investigador Azra Aryania explicarà el projecte dissabte 10 de les 11.00 a les 21.00 h i diumenge 11, de les 11.00 a les 15.00 h. El públic podrà interactuar amb els robots i conèixer la investigació del projecte. També hi ha prevista la participació d'un ARI, un robot social de l'Institut de Robòtica i Informàtica Industrial, que interactuarà amb les persones assistents.

Així mateix, el Barcelona Supercomputing Center (BSC-CNS) participa de la Festa de la Ciència amb cinc activitats: ‘Com pots fer un ordinador quàntic (si això és el que vols)’, ‘Supercomputació: la Disneyland del descobriment científic’, ‘El llenguatge i la IA: com fem que les màquines parlin català?’, ‘La fusió nuclear està de moda’ i ‘Som Investigadores’.