El 2 de maig, nou programa d'‘Això és un drama’, amb la participació de la professora Esther Real

Descarregar

Cartell del programa de ràdio 'Això és un drama', en què s'han vinculat les arts escèniques i la ciència i la tecnologia

Descarregar

Un dels programes d''Això és un drama' s'ha realitzat des del vestíbul de la UPC-ETSEIB

Esther Real, investigadora del Departament d'Enginyeria Civil i Ambiental i professora de l'Escola de Camins de la UPC, participarà el dijous 2 de maig a la tertúlia del programa 'Això és un drama' per parlar sobre dona-enginyera-vocacions STEAM. Presentat per Txell Bonet, i realitzat en col·laboració amb l'Institut del Teatre i iCat, aquesta temporada el programa vincula les arts escèniques a la ciència i la tecnologia.

26/04/2019

Esther Real , investigadora del Departament d'Enginyeria Civil i Ambiental de la UPC i professora de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB), participarà a la tertúlia del programa 'Això és un drama', que es realitzarà el dijous, 2 de maig, a les 18.30 h, per parlar sobre dona-enginyera-vocacions STEAM

La tercera temporada del programa de ràdio setmanal 'Això és un drama', dedicat a les arts escèniques, va començar el 7 de març i s'emet els dijous, de 18.30 a 20 h, en directe, des de la sala d’exposicions del Museu de les Arts Escèniques (MAE) de l’Institut del Teatre, amb la col·laboració d'iCat. Una de les novetats d'aquesta temporada és que els continguts d’arts escèniques es vinculen també amb temes científics. Per això, la producció del programa compta amb la participació de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), que col·labora en el projecte amb la voluntat de donar a conèixer la transversalitat dels coneixements tècnics i científics, i la seva aplicació en un àmbit aparentment tan distant com són les arts de l'espectacle.

Cada programa compta amb una tertúlia; l'emissió d'un 'dramàtic' o microdramaturgia de set o vuit minuts; una actuació musical; un espai de 5 minuts amb informació d'espectacles i un espai de prescripció de llibres i audiovisuals relacionats amb els continguts que s'emeten aquell dia.

Quatre de les microdramatúrgies d’aquesta edició tenen a veure amb la ciència i les han elaborat quatre graduats de l'Institut del Teatre que van participar l’any passat també en el programa. Són Sílvia Navarro, que ha parlat d'STEAM i sostenibilitat; Sadurní Vergés, que aborda el tema de les dones i la tecnologia; Núria Torres, amb un text sobre ètica i robòtica, i Lucas Ubach, que tractarà la intel·ligència artificial.

Tots ells han comptat amb l’assessorament d'investigadors experts de la UPC en aquests temes, que també han participat en les tertúlies del programa:

Col·laboracions diverses
En aquesta tercera edició, el programa 'Això és un drama', està presentat i conduït per la periodista Txell Bonet. Els programes realitzats estan disponibles l'endemà al web del programa, a l’emissora iCat. També compta amb la complicitat del programa de teatre de la mateixa emissora ’Entre Caixes‘, conduït per Carme Canet i Pep Vila, que s'emet els dilluns a la nit.

’Això és un drama‘ tindrà convidats de renom, com per exemple les actrius Àurea Màrquez, Maria Ulldemolins i l’actor Sergi Torrecilla, o els directors i dramaturgs Raimon Molins, Ester Nadal, Martí Torras, David Selvas, Jordi Prat i Coll o Cristina Clemente. Com en edicions anteriors, hi haurà música en directe i es clourà cada sessió amb una recomanació de lectures relacionades amb el contingut del dia.

El programa també ofereix la secció de microdramatúrgies, on s’interpretaran les lectures dramatitzades escrites per estudiants i graduats en direcció i dramatúrgia de l’Escola Superior d’Art Dramàtic (ESAD) de l’Institut del Teatre. A més, el dilluns 6 de maig s’oferirà, amb la col·laboració de la Fundació Romea, una funció especial al Teatre Romea amb totes les microdramatúrgies emeses al llarg de la temporada.

Els alumnes de l'escola Joso de còmic i il.lustració també tornen a col·laborar amb la iniciativa i elaboraran il·lustracions o microcòmics sobre les microdramatúrgies emeses. Altres col·laboradors de la tercera temporada del programa són l'Institut de Cultura de Barcelona (ICUB), Aisge, Maresme Brewery, Teatre Lliure, AADPC, APdC, La Bacanal, Premis de la Crítica i Filmin.