La UPC participa en el tercer diàleg Unite!, a Grenoble, i es prepara per acollir la quarta sessió, a Barcelona

La UPC, com a universitat sòcia de l'aliança Unite!, ha participat en la tercera sessió dels diàlegs de Unite!, que han tingut lloc del 8 al 10 de març, a Grenoble. Aquesta reunió periòdica entre els membres de l’aliança i altres persones externes convidades és una gran oportunitat per enfortir els vincles i fomentar una col·laboració addicional dins de l’aliança.

10/03/2021

El ‘Unite! Dialogue Grenoble’ és un dels esdeveniment de tres dies que ha tingut un impacte transversal a l’aliança Unite! El segon dia, 9 de març, és el que ha reunit més atenció, ja que ha estat obert a tots els Uniters que treballen en els diferents equips, que han col·laborat en diferents sessions per consolidar els objectius de coneixements, eines d’aliança i l’agrupació. El primer i el tercer dies han sigut reunions internes.

Dos professors de la UPC han dirigit dues de les sessions paral·leles dels diàlegs sobre aspectes claus de l'aliança: el professor Josep Bordonau, de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), ha dirigit la sessió ‘Comprometre les empreses en ecosistemes internacionals Unite!’, on ha analitzat les estratègies per involucrar empreses i altres grups d'interès a les xarxes regionals d'innovació.

Així mateix, el professor Bordonau ha contribuït en la sessió sobre ‘Xarxa d'oficines de transferència de tecnologia i full de ruta’, dedicada a fomentar la col·laboració entre les Oficines de Tansferència de Tecnologia (OTT) per reforçar la cooperació acadèmica-empresarial en recerca i innovació.

D’altra banda, el professor Jesus Alcober, de l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE), ha dirigit la sessió ‘El Metacampus de Unite!’, on ha presentat una nova plataforma conjunta per a l'aliança que proporcionarà un punt de trobada per tots els membres de Unite!, un ecosistema per intercanviar informació i oportunitats nascudes dins de l’aliança.

Per concloure el diàleg, el vicerector de la UPC, Juan Jesús Pérez, ha participat en la sessió de cloenda convidant els més de 200 assistents al proper ‘Unite! Dialogue Barcelona’, que organitzarà la UPC el proper mes de novembre. Aquest diàleg també contribuirà a obrir Unite! al món, després de dos anys d’activitat d’aquesta futura aliança d'universitats europees.

El tercer diàleg ‘Unite! Grenoble’ també ha inclòs novetats interessants. Per una banda, aquesta és la primera vegada que un diàleg inclou una sessió pública, oberta a persones convidades externes a Unite! que es basa en els esforços per fomentar l'interès per les aliances i promoure el seu ampli impacte en el panorama europeu de l'educació superior.

D'altra banda, per tal d'alinear-se encara més amb els principis ascendents i de co-creació de l'aliança, s’ha convidat a tots els Uniters a contribuir a definir les sessions bàsiques de l'esdeveniment. Això ha permès la comunitat Unite! definir quins continguts i inquietuds s’han d’abordar, en benefici de l’aliança i del seu progrés.

Per últim, però no menys important, el primer Fòrum d’Estudiants de Unite! ha tingut lloc durant la tercera jornada dels diàlegs Unite! Grenoble. SURE! (per les seves sigles en anglès: 'Students in Unite! for Representation and Power') és el grup d’estudiants de Unite! que, com a agents i beneficiaris de l'aliança, tenen un paper clau en el futur de l’aliança de la universitat europea, aportant la seva experiència única.