La UPC participa en el Unite! Summer Community Event

Descarregar

Estudiants, PDi i PAS de la UPC han assistit a la trobada de Unite! a Estocolm

Una delegació formada per PDI, PAS i estudiants de la UPC ha participat, del 13 al 15 de juny, en la trobada organitzada pel KTH Royal Institute of Technology, una de les universitats sòcies de l'aliança Unite!

22/06/2022

La ciutat d'Estocolm (Suècia) ha estat escenari d'un nou esdeveniment comunitari de l'aliança Unite!. Una delegació de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) formada per PDI, PAS i estudiants, membres dels diferents grups de treball de Unite! s'han trobat presencialment amb la resta de delegacions de les set universitats sòcies en el KTH Royal Institute of Technology,. Les jornades han reunit a més de 200 membres dels grups de treball dels projectes Erasmus+ i Horizon 2020, que han participat en més de 30 reunions i seminaris oberts sobre diferents temes relacionats amb l'avanç del les accions de l'aliança Unite!.

"La trobada té un gran valor per a l'aliança ja que, per primera vegada, tota la comunitat Unite! s'ha reunit físicament en el mateix lloc, inclosos els membres de les diferents universitats que participen en el projecte H2020 i que fins ara només havien tingut la possibilitat de reunir-se en línia”, afirma Mirko Varà, Key Liaison Officer de Unite! en KTH.

Durant l'esdeveniment, els representants dels diferents grups de treball, que han col·laborat de manera activa al llarg d'aquests últims tres anys, han pogut planificar, de manera presencial, la fase final del pilot. Aquesta fase conduirà amb tota probabilitat al desplegament complet de l'aliança, previst en el període que va de novembre de 2022 a octubre de 2026 (amb una possible ampliació fins a finals de 2028). Serà aleshores quan les activitats conjuntes de Unite! es racionalitzaran i aplicaran a una escala més gran en totes les universitats associades.

La delegació de la UPC ha aprofitat la trobada a Estocolm per organitzar una sessió de treball específica en la qual els diferents membres de la UPC implicats en els grups de treball (PDI, PAS i estudiants) van explicar a la resta l'avanç dels projectes en els quals estaven treballant, així com les implicacions que aquests projectes poden tenir per a la UPC.

La trobada a Estocolm ha servit també perquè membres de les dues noves universitats associades, la Universitat Tecnològica de Graz i la Universitat Tècnica de Wroclaw, participessin en les diferents sessions de manera presencial abans de la seva plena incorporació a l'aliança, prevista per als pròxims mesos.

Durant la sessió oberta de benvinguda, Stefan Östlund, vicepresident de Relacions Globals de KTH, va pronunciar un discurs sobre la internacionalització responsable. Els participants van poder assistir també a diferents seminaris organitzats per KTH sobre els campus sostenibles, la competència intercultural, la igualtat de gènere, la diversitat i la igualtat d'oportunitats, així com a una visita al laboratori KTH Live-*in, on els estudiants viuen i dormen, vigilats per sensors com a projecte de recerca. Les jornades van acollir també diferents presentacions d'estudiants, com les dels estudiants guanyadors del hackathon H@ck your Covid i del concurs Unite!4Future, promoguts per l'aliança.

El proper Diàleg Unite!, últim de la fase pilot de l'aliança, tindrà lloc en el Politecnico de Torí (Polito), del 20 al 22 de setembre.