La UPC participa en un projecte europeu per incorporar continguts sobre intel·ligència artificial en estudis universitaris

Mà robòtica

Foto de Tara Winstead (Pexels)

Com incorporar la intel·ligència artificial als diferents tipus d’estudis universitaris, no només tecnològics, i crear continguts multimèdia accessibles i gratuïts sobre el seu impacte. Aquest és l’objectiu del projecte Erasmus+ 'HEDY: Live in the AI Era', en què participen professors del Intelligent Data Science and Artificial Intelligence Research Center (IDEAI) de la UPC. El primer dels resultats es presentarà i debatrà, el 16 de maig, a la UPC, en el ‘Booklet Validation Workshop'.

09/05/2022

La intel·ligència artificial (IA) és la quarta revolució industrial i, per la seva importància, cal posar a l’abast de tothom informació veraç, accessible i gratuïta sobre els canvis que implica la seva irrupció en les nostres vides. Aquest és el punt de partida del projecte ‘HEDY: life in the AI era’, en què hi participen, per part de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), els investigadors Davide Careglio, Cecilio Angulo, Josep Solé Pareta i Francisco Javier Herando del Intelligent Data Science and Artificial Intelligence Research Center (IDEAI-UPC). El projecte oferirà continguts audiovisuals gratuïts, amb fòrums interactius, per incorporar els reptes, les oportunitats i l’impacte de la intel·ligència artificial en els estudis universitaris.

Interessen el mateixos temes d’IA a estudiants de dret, d’economia o d’enginyeria? Com es poden abordar? Quin impacte té la IA en els seus àmbits de coneixement? Amb aquest planejament, els socis del projecte estudien l’impacte de la IA en quatre grans àmbits: negocis; governança; habilitats i competències, i persones i estil de vida. S’analitza la temàtica mitjançant una anàlisi de l'estat de l'art, entrevistes i focus groups amb persones expertes i també amb públic no expert.

El projecte HEDY, que rep el nom en homenatge a Hedy Lamarr, investigadora i actriu d’origen austríac, inventora de la tecnologia en què es basa el WI-FI actual, està finançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. La iniciativa compta amb la participació de socis de cinc països europeus: a banda de la UPC, hi participen l’Óbuda University (Hongria), la consultoria de recursos humans AidLearn (Portugal), la Bulgarian Association of Economics and Human Factors (BAEHF, Bulgària) i l’Accreditation Council for Entrepreneurial and Engaged Universities (ACEEU, Alemanya).

Validant els primers resultats
La Sala d’Actes de l’edifici Vèrtex de la UPC serà l’escenari, el dilluns 16 de maig, del ‘Booklet Validation Workshop’ del projecte HEDY: la primera acció per difondre els objectius i un dels primers resultats del projecte. Així, es presentarà el booklet que defineix quins temes vinculats a la intel·ligència artificial són d’interès per als diferents estudis universitaris i com s’haurien de tractar. El workshop també serà l’oportunitat per validar les primeres conclusions i, amb aquest objectiu, els socis del projecte habilitaran una enquesta per recollir opinions de persones expertes.

Amb el taller s’iniciarà el debat sobre la vida a l'era de l'IA, identificant els reptes, beneficis i riscos, i es facilitarà un espai de treball per intercanviar experiències i cooperació en temes d'IA. El taller, gratuït, es realitzarà en català i castellà. Es retransmetrà per Google Meet però és necessari incriure's prèviament .