La UPC posa en marxa una campanya per avaluar la qualitat de l’aire en els espais interiors

Descarregar

El projecte 'QaireUPC' monitora la concentració de CO2, la temperatura i la humitat relativa dels epsais interiors de la UPC

La UPC ha posat en marxa la campanya QaireUPC per monitorar la qualitat de l’aire en els espais interiors de la Universitat. Un projecte que se suma a les accions que s’han posat en marxa per fer front a la COVID-19 i garantir uns campus i espais de treballs més protegits.

17/12/2020

En les darreres setmanes s’ha posat en relleu la importància de la renovació de l’aire interior –a més de la neteja de mans, l’ús de mascaretes i mantenir la distància– com una de les mesures per reduir el risc de contagi per la COVID-19. Amb el projecte QaireUPC, la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) ha iniciat una campanya de mesures per avaluar la qualitat de l'aire de diversos espais monitorant la concentració de CO2, la temperatura i la humitat relativa.

Des del mes d’octubre, un equip d’investigadors de la Universitat –Marcel Macarulla, investigador del Departament d'Enginyeria de Projectes i de la Construcció; Eva Crespo i Montse Bosch, investigadores del Departament de Tecnologia de l'Arquitectura, i Gemma Hornero, del Departament d'Enginyeria Electrònica– i l’estudiant de màster José Luis Hermida, juntament amb personal del Servei d’Infraestructures de la UPC, estan mesurant la concentració de CO2 de diferents espais, tenint en compte el seu volum i ocupació. Els valors de referència utilitzats segueixen el Reglament d’Instal·lacions Tèrmiques en Edificis (RITE), que estableix diferents nivells segons la tipologia de l’espai que es vol avaluar.

Per fer aquestes proves s'han prioritzat els espais més desfavorables: aules o despatxos sense finestres o amb majors problemes de ventilació. Les mesures ja s’estan realitzant a diferents espais de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), de l’Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona (EPSEB), de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) i de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), així com a diferents espais de l’edifici Vèrtex i del Rectorat, a Barcelona. Els resultats es poden consultar al web del projecte: https://sostenible.upc.edu/ca/qaireupc.

El projecte també compta amb l'assessorament de diferents investigadors de la UPC: Clàudia Grossi, David Pino, Daniel López-Codina i Enric Álvarez, del Departament de Física; José Francisco Perales, Eva Gallego i Carlos Alemán, del Departament d’Enginyeria Química.