La UPC, primera politècnica de l’Estat en els rànquings QS, i líder en Matemàtiques i Ciències de la Computació en el Leiden Ranking

La UPC torna a destacar com la primera politècnica de l'Estat

La UPC torna a posicionar-se com una de les millors universitats en els darrers rànguings internacionals. Als QS World University Rankings se situa en el lloc 319 del món, en el 138 d’Europa i continua com la primera politècnica de l’Estat. D’altra banda, es consolida com la primera universitat espanyola en producció científica en Matemàtiques i Ciències de la Computació, en el Leiden Ranking 2021.

17/06/2021

Els QS World University Rankings avaluen més de 1.600 universitats del món a partir de sis indicadors que tenen en compte aspectes relacionats amb la qualitat de la docència, la recerca, la internacionalització i la reputació. En l’edició 2022, publicada el 8 de juny, la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) manté el lideratge com a primera universitat politècnica de l’Estat, a més de posicionar-se en el lloc 138 d’Europa i 319 del món.

Amb aquestes dades, la UPC escala posicions en termes percentuals respecte la resta d’universitats analitzades i se situa en el Top 24,5 % mundial, dos punts per sobre de l’anterior edició dels QS WUR.

Els indicadors on la UPC assoleix millors puntuacions segueixen sent la ràtio de personal docent i investigador (PDI) per estudiant, seguida per les dues mesures de reputació de la Universitat al món, entre acadèmics i entre ocupadors.

Primera a Espanya en Matemàtiques i Ciències de la Computació, en el Leiden Ranking
D'altra banda, en la darrera edició del CWTS Leiden Ranking 2021, publicat el 2 de juny, la UPC lidera la producció científica de l’Estat en el camp de les Matemàtiques i les Ciències de la Computació, on se situa en la 7a posició d’Europa i en el lloc 76 del món. A més de les Matemàtiques i les Ciències de la Computació, aquesta àrea inclou també altres disciplines de l’àmbit de l’Enginyeria com són les Telecomunicacions, l'Elèctrica i l'Electrònica, la Robòtica, l'Enginyeria Industrial, o l'Automàtica i els Sistemes de Control.

Així mateix, la UPC destaca també pel volum de publicacions en el camp de la Física i l'Enginyeria, on se situa com la 3a universitat de l’Estat, en el lloc 56 d’Europa i en el 234 del món.

El CWTS Leiden Ranking 2021, editat pel Centre for Science and Technology Studies de la Leiden University (Països Baixos), avalua la producció científica de més de 1.200 universitats d’arreu del món a partir de l’anàlisi d’una sèrie d’indicadors bibliomètrics que s’agrupen en quatre grans àmbits: impacte (citacions), col·laboració científica (coautories), accés obert i gènere. Els indicadors, que en aquesta edició fan referència al quinquenni 2016-2019, s’extreuen de la base de dades Web of Science.