La UPC reuneix 450 docents internacionals per debatre sobre la formació en enginyeria

Sessió inaugural de la Conferència anual de la Societat Europea per a l’Educació de l’Enginyeria (SEFI), que acull la UPC
Descarregar

Santiago Silvestre, professor de la UPC; Hannu-Matti Järvinen, president de la SEFI; Imma Ribas, vicerectora de Qualitat i Política Lingüística, i Ariadna Llorens, directora de l'ICE
Descarregar

L’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la UPC ha organitzat, del 19 al 22 de setembre, la Conferència anual de la Societat Europea per a l’Educació de l’Enginyeria (SEFI), que ha arribat enguany a la 50a edició.

22/09/2022

450 participants de 50 països, 300 comunicacions i més de 60 sessions en paral·lel. Aquestes són algunes de les xifres de la Conferència anual de la Societat Europea per a l’Educació de l’Enginyeria (SEFI), que l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) ha organitzat del 19 al 22 de setembre, a l’edifici Vèrtex del Campus Diagonal Nord. Un congrés que en aquesta 50a edició ha posat el focus en el futur de la formació en enginyeria en el marc de les aliances universitàries europees en l’àmbit tecnològic. Ha comptat amb la participació de més d’un centenar de docents de la UPC.

Segons explica la directora de l’ICE, Ariadna Llorens, “estem davant d’un escenari d’aliances universitàries on Europa vol tenir un paper capdavanter en coneixement. El congrés es concep com un espai de treball conjunt de les universitats europees per validar el lideratge europeu en formació de l’enginyeria, especialment en un moment de crisi com l’actual, en què la tecnologia és clau per assolir els reptes que tenim plantejats com a societat”.

En aquest context, la vicerectora de Política Internacional de la UPC, Lourdes Reig, ha obert les ponències del congrés amb la presentació del nou escenari que dibuixa l’aliança d’universitats tecnològiques europees Unite!, que, a través d’un gran campus interuniversitari i l’impuls a la formació i la recerca, connectarà l'enginyeria, la ciència i la tecnologia amb els grans reptes de la societat.

El congrés ha comptat amb altres dues ponències principals, que han posat sobre la taula dues qüestions clau per al futur de la formació en enginyeria. D’una banda, Alicia García Holgado, professora del Departament d’Informàtica i Automàtica de la Universitat de Salamanca, tractarà la transversalitat de gènere en els estudis d’enginyeria. Per part seva, Arnold Pears, professor del Departament d’Aprenentatge en Ciències de l’Enginyeria al KTH Royal Institute of Technology de Suècia, ha reflexionat sobre el futur de la formació en enginyeria en un món postpandèmic.

L’emprenedoria, l’ètica i la sostenibilitat en els estudis d’enginyeria, la motivació de l’estudiantat, les noves metodologies docents i la revisió dels currículums professionals són alguns dels temes que s'han tractat en les 60 sessions que han tingut lloc al llarg dels quatre dies del congrés.

A més de docents i professionals de l’àmbit de la formació en enginyeria, a la conferència hi han participat representants de diferents sectors industrials relacionats amb els àmbits de l’enginyeria.