La UPC s’adhereix a la xarxa de refugis climàtics de Barcelona

La Biblioteca Rector Gabriel Ferraté, del Campus Nord, un dels refugis climàtics de Barcelona
Descarregar

La Biblioteca Rector Gabriel Ferraté, del Campus Nord, és un dels refugis climàtics de Barcelona

La UPC s’ha adherit a la xarxa de refugis climàtics de Barcelona per fer front a la calor d’aquest estiu. Així, la Universitat posa a disposició de la ciutadania les biblioteques dels seus campus de Barcelona com a espais per proporcionar confort tèrmic a la població que ho necessiti, especialment la més vulnerable, mantenint al mateix temps els usos o funcionalitat habituals dels espais.

27/06/2023

Amb l’arribada de l’estiu i davant la previsió d'escenaris climàtics cada cop més extrems, la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) s'ha adherit a la xarxa de refugis climàtics de Barcelona, posant a disposició de la ciutadania les set biblioteques de què disposa a la ciutat (consulteu la relació de biblioteques).

LA UPC és la primera universitat catalana que s’afegeix a aquesta xarxa d’equipaments i espais públics que s'està impulsant en diversos municipis de l'àrea metropolitana i la província de Barcelona per fer front a les necessitats d'adaptació a l’emergència climàtica. Aquesta actuació forma part de l’estratègia d’acció climàtica de la Universitat i el Pla UPC Sostenible 2030.

Les biblioteques de la UPC estaran activades com a refugi climàtic durant tot l’any, i mantindran una temperatura de 27° C a l’estiu i de 19° C a l’hivern.

Així mateix, s’establiran contactes amb la resta de municipis de l’àrea metropolitana i província de Barcelona per tal d’oferir aquests equipaments com a espais disponibles amb el mateix objectiu.