La UPC se suma al Dia Internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones

La UPC s’adhereix avui, 25 de novembre, al Dia internacional per a l'eliminació de la violència contra les dones amb diverses activitats que s’organitzen a les escoles i facultats de la Universitat.

25/11/2019

Els diferents centres docents de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) han organitzat diferents activitats amb motiu del Dia Internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones (minuts de silenci i xerrades).

La  Universitat s'ha adherit també als comunicats i manifestos presentats pels diversos òrgans representatius de les universitats amb la finalitat de continuar treballant conjunta i coordinadament cap a una transformació social a través de l'eina fonamental: l'educació.

Des de la UPC també s’estan fent esforços per promoure un entorn de formació i  treball productiu, segur i respectuós per a totes les persones. Per això s’han establert protocols d’actuació i prevenció de l’assetjament sexual (tant per a l’estudiantat de la UPC com per a les persones amb relació laboral o funcionària a la UPC o que s'hi relaciona per raó de feina i professió) amb la finalitat explícita d’eradicar aquest tipus de conductes en l’àmbit de la Universitat.

A més, cada centre docent de la UPC té assignat un/a responsable d'igualtat, un membre de l'equip directiu que és la persona de referència en el seu centre docent per a les qüestions relacionades amb la igualtat de gènere. La xarxa de responsables d'igualtat conjuntament amb l'Oficina d'Igualtat del Gabinet de Sostenibilitat i d'Igualtat d'Oportunitats són les vies articulades per la Universitat per garantir l'atenció a aquelles persones que ho necessitin.