La UPC, segona universitat més productiva de l’Estat en innovació i desenvolupament tecnològic i en docència

En la nova edició de l’U-Ranking, pel que fa al rendiment, la UPC se situa com a segona universitat a Espanya en innovació i desenvolupament tecnològic, juntament amb la UPV. La Universitat també es posiciona en el segon rang de l’Estat en el rànquing de docència, en el tercer en el rànquing global i en el cinquè en el de recerca.

25/04/2019

En l’edició 2019 de l’U-Ranking sobre productivitat del sistema universitari espanyol, que s’ha fet pública el 25 d’abril, la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) se situa, pel que fa al rendiment, com la segona universitat de l’Estat en innovació i desenvolupament tecnològic, compartint posició amb la Universitat Politècnica de València. Es col·loca també en el segon rang pel que fa a docència, en el tercer en la classificació global i en el cinquè en el rànquing de recerca. Pel que fa als rànquings de volum, a escala global la UPC se situa en el vuitè rang.

L’U-Ranking és un sistema d’indicadors de resultats i productivitat de les universitats estatals elaborat conjuntament per la Fundació BBVA i l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (Ivie) que analitza 62 universitats, 48 públiques i 14 universitats privades. Els resultats de l’U-Ranking es presenten en dos formats diferents –l’U-Ranking, que ordena les universitats segons el seu rendiment corregint els efectes de la diversitat de dimensions de les universitats per fer-los comparables, i l’U-Ranking Volum, que ordena les universitats segons el seu volum total de resultats. Té en compte, a més, les tres grans missions de les universitats: docència, recerca, i innovació i desenvolupament tecnològic.