Reunió de la delegaciócde la UPC a la Shaoxing University

Trobada del Chapter Alumni Xina, el club internacional de la Universitat

Descarregar

Reunió a la Shaoxing University, on s'ha creat un centre de transferència tecnològica especialitzat en àrees estratègiques com l’enginyeria tèxtil i l’enginyeria civil

Visita de les delegacions de la UPC i la UPM a la Tongji University

A principis d’abril, una delegació de representants institucionals de la UPC, encapçalada pel rector, ha realitzat una visita a la Xina per consolidar aliances amb institucions acadèmiques i de recerca, i teixir nous acords estratègics.

10/04/2019

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) té una creixent vinculació amb institucions acadèmiques de la Xina a través d’un conjunt d’aliances estratègiques, en els àmbits acadèmics i de recerca. Aquestes aliances es concentren geogràficament al voltant de Beijing i Xangai, si bé hi ha altres actuacions que involucren institucions distribuïdes pel territori, com ara la Sino-European Engineering Education Platform (SEEEP), constituïda per un reduït nombre d’universitats europees i xineses.

La visita que diferents representants de la Universitat han realitzat a la Xina, encapçalats pel rector de la UPC, Francesc Torres, durant la primera setmana d’abril s’ha circumscrit a la zona de Xangai i ha tingut com a objectiu intensificar l’activitat acadèmica amb diverses institucions xineses: la Tongji University, l’East Chinese University of Technology, la Shaoxing University i la Ningbo University.

Pel que fa a la Tongji University, l’aliança es remunta a fa set anys amb la creació del Sino-Spanish Campus –una iniciativa universitària conjunta de la UPC, la Universidad Politécnica de Madrid (UPM) i la Tongji University, que va significar la primera seu universitària espanyola a la Xina i que constitueix una plataforma per promoure l’ensenyament superior i la recerca en enginyeria, tecnologies i ciències aplicades, així com la transferència de coneixement i l’intercanvi cultural. A través del Sino-Spanish Campus s’han impulsat programes de mobilitat d’estudiants de grau, màster i doctorat i acords de doble titulació en els àmbits de l’arquitectura i l’enginyeria civil, així com a nivell de doctorat.

En aquesta ocasió, la visita de la delegació de la UPC ha servit per intensificar la col·laboració d’ambdues institucions en transferència de coneixement. Per aquest motiu s’han organitzat seminaris temàtics en àrees com l’energia, la intel·ligència artificial o l’urbanisme rural a càrrec d’investigadors dels tres centres. També s’ha signat un acord marc que regularà la direcció conjunta de tesis doctorals entre la UPC i la Tongji University.

Trobada del Chapter Alumni Xina
A Xangai va tenir lloc una trobada amb el Chapter Alumni Xina, el club internacional de la Universitat que té com a objectiu agrupar els alumni presents al gegant asiàtic, potenciar el treball en xarxa i impulsar les accions que la UPC duu a terme a la Xina. La trobada va comptar amb la participació de Xue Taowen, directora de l’oficina d’Acció de la Generalitat de Catalunya a Xangai.

També a Xangai es va tenir una reunió amb l’East Chinese University of Technology amb l’objectiu de reforçar les relacions entre ambdues institucions en els àmbits de la química, l’enginyeria química, i la ciència i l’enginyeria de materials.

El viatge a la Xina ha finalitzat a Shaoxing i Ningbo –a l’altre costat de la Badia d’Hangzhou– per visitar les universitats amb seu a aquestes ciutats xineses amb les que la UPC ja té establers acords de col·laboració: amb la Shaoxing University, per a la creació d’un centre de transferència tecnològica a la universitat xinesa i l’impuls de projectes de recerca conjunts vinculats a l’enginyeria tèxtil i l’enginyeria civil, i amb la Ningbo University, amb acords de cooperació acadèmica en els àmbits de l’enginyeria naval i oceànica i l’enginyeria de biosistemes i agroalimentària.