La UPC, en el ‘top 20’ del món en Arquitectura, i en el ‘top 50’ en Enginyeria Civil i Estructural i en Enginyeria Minera, segons el QS WUR by Subject

L’Arquitectura i l’Entorn Construït, l’Enginyeria Civil i Estructural i l’Enginyeria Minera són els àmbits en què la UPC s’ha posicionat al ‘top 50’ del món del QS World University Rankings by Subject. Un rànquing que, en la nova edició, també situa la Universitat entre les cent millors en el camp de l’Enginyeria i la Tecnologia i en les disciplines d’Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica; Enginyeria Industrial, Mecànica i Aeronàutica, i Ciències de Computació i Sistemes d’Informació.

12/04/2022

En l’edició 2022 del QS World University Rankings by Subject (QS WUR by Subject), la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) s’ha posicionat, un any més, en quatre camps i en 15 disciplines. En concret, la UPC se situa entre les 20 millors universitats del món en Arquitectura i Entorn Construït (en 19è lloc, escalant una posició respecte al 2021), i entre les 50 millors en Enginyeria Civil i Estructural (en el 29è) i, per primera vegada, en Enginyeria Minera (en el 49è del món). La Universitat es posiciona també entre les cent millors del món en el camp de l’Enginyeria i la Tecnologia (en el 60è) i en les disciplines d’Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica (en el 52è); Enginyeria Industrial, Mecànica i Aeronàutica (en el 78è), i Ciències de la Computació i Sistemes d’Informació (en el 86è).

La Universitat també es posiciona en sis disciplines entre les 150 millors del món: Art i Disseny; Enginyeria Química; Ciències del Medi Ambient; Ciència dels Materials, i Estadística i Investigació Operativa (rangs 101-150) i en el lloc 113 en la disciplina de Matemàtiques. En la disciplina de Física i Astronomia, la UPC se situa en el rang 151-200, mentre que en la de Ciències Naturals es posiciona en el lloc 182 del món.

Així mateix, la UPC obté posicions destacades en les disciplines d’Agricultura (en el rang 251-300 de les millors universitats del món) i en el camps d’Arts i Humanitats (en el lloc 338 del món) i de Ciències Socials (en el lloc 383 del món). En la disciplina d’Administració d’Empreses, la Universitat se situa en el rang 351-400.

Lideratge a l’Estat en cinc disciplines
La Universitat també lidera el panorama estatal en Arquitectura i Entorn Construït; Ciències de la Computació i Sistemes d’Informació; Enginyeria Civil i Estructural; Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica, i Ciència dels Materials, i el colidera en Ciències del Medi Ambient; Estadística i Investigació Operativa, i Art i Disseny.

Més de 1.500 institucions analitzades
El QS World University Rankings by Subject 2022, editat per QS Quacquarelli Symonds, té en compte una sèrie d’indicadors centrats en la recerca, com les cites per document i l’H-Índex, i en la reputació de les institucions, tant entre els acadèmics d'altres institucions com des de la percepció dels ocupadors, els pesos dels quals es modulen en funció de les característiques de cada àrea científica. Aquest s’ha incorporat per primer cop un nou indicador de recerca, únicament a les classificacions per camps: xarxa internacional de recerca (IRN), que avalua el grau de diversitat de la col·laboració internacional en les publicacions científiques. El rànquing analitza els resultats de 15.200 programes universitaris de 1.543 universitats de 88 països d’arreu del món, posicionant les universitats en 51 disciplines acadèmiques agrupades en cinc grans camps.

La UPC obté les millors puntuacions dels cinc indicadors analitzats en els següents camps i disciplines:

• Reputació entre acadèmics, en el camp d’Enginyeria i Tecnologia (84,5 sobre 100)
  • Reputació entre ocupadors, en la disciplina d’Enginyeria Industrial, Mecànica i Aeronàutica (80 sobre 100)
  • Cites per document, en la disciplina de Física i Astronomia (91,1 sobre 100)
  • Índex H, en Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica (82,6 sobre 100)
  • Xarxa internacional de recerca (IRN), en el camp d’Enginyeria i Tecnologia (90 sobre 100)