La UPC, universitat líder de l’Estat i d'Iberoamèrica en Enginyeria, Ciències de la Computació i Matemàtiques, segons els Scimago World Institutions Rankings 2021

Descarregar

Equipament del Centre de Recerca en Ciència i Enginyeria Multiescala de Barcelona

La nova edició dels Scimago World Institutions Rankings, també conegut com a SIR World Report, posiciona la UPC com a primera universitat de l’Estat i d'Iberoamèrica en Enginyeria, Ciències de la Computació i Matemàtiques. El rànquing també situa la Universitat en el lloc 68 del món en Ciències de la Computació, en el 109 en Matemàtiques i en el 116 en Enginyeria de la llista d’universitats. Es tracta d'un rànquing que fa un èmfasi especial en la producció científica de les institucions avaluades, entre altres indicadors.

12/04/2021

El SIR World Report analitza institucions que pertanyen a cinc sectors diferents: governamentals, salut, universitat, empresa privada i entitats sense ànim de lucre. Per a ser incloses a l’anàlisi, les institucions han de tenir publicats un mínim de 100 treballs de recerca a Scopus el darrer any del període analitzat. En concret, s’analitza el quinquenni que finalitza dos anys abans del de l’edició (és a dir, per a l’edició 2021, s’ha analitzat el quinquenni 2015-2019), excepte en el cas dels indicadors web, en què el període analitzat és el darrer any. El rànquing analitza 17 indicadors agrupats en tres grans blocs: recerca, innovació i impacte social.

En l’edició 2021 del rànquing SIR World Report, la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) escala dues posicions en el panorama global d’institucions i se situa en el lloc 448 a escala mundial. Si només es tenen en compte les universitats, la UPC es col·loca en el lloc 270 del món.

Aquest és el primer any en, què a més dels resultats globals com a institució, els editors també faciliten dades per a una selecció de camps i disciplines. Així, la UPC es posiciona com a universitat líder de l’Estat en Enginyeria, Ciències de la Computació i Matemàtiques. A més, en aquestes disciplines, entre les universitats, també obté posicions destacades a escala mundial –la UPC se situa en el lloc 68 del món en Ciències de la Computació, en el 109 en Matemàtiques i en el 116 en Enginyeria– i en el panorama iberoamericà, que també lidera.

Sala de Premsa

Oficina de Mitjans de Comunicació (OMC) - Servei de Comunicació