Les quatre universitats politècniques geolocalitzaran el coneixement científic que produeixen a través del portal web GeoUP4

D'esquerra a dreta: Guillermo Cisneros (UPM), José Mora (UPV), Francesc Torres (UPC) i Alejandro Díaz (UPCT), rectors de les politècniques de l'Estat.

Descarregar

Les quatre politècniques de l’Estat –la UPC, la UPCT, la UPM i la UPV–, agrupades a l’Associació UP4, han acordat, el 5 de febrer, incrementar la visibilitat de la seva producció científica en accés obert localitzant-la en un mapa del món. Ho faran a través d’un portal web anomenat GeoUP4 que facilitarà l’accés obert als textos complerts dels articles, treballs de final de grau, tesis i tesines, entre altres documents produïts a les universitats.

06/02/2018

El portal web GeoUP4, que estarà operatiu properament, és fruit d'un conveni que han signat els rectors de les quatre politècniques: Francesc Torres, rector de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC); Francisco José Mora, rector de la Universitat Politècnica de València (UPV); Alejandro Díaz, rector de la Universitat Politècnica de Cartagena (UPCT), i Guillermo Cisneros, rector de la Universitat Politècnica de Madrid (UPM). L'acord s'ha rubricat en el marc de la reunió a la UPV i és també un instrument per contribuir a projectar el treball diari i la carrera d'investigadors i estudiants al món.

GeoUP4 permetrà reconèixer a simple vista l'impacte de les politècniques en un territori concret, de tal manera que qualsevol persona podrà veure i consultar, des d'Internet, aquells projectes d'enginyeria i arquitectura, i d’altres àmbits, dels professors, estudiants i investigadors que té relació amb un determinat lloc.

L'objectiu és donar a conèixer aquests projectes perquè altres institucions, empreses i organismes públics puguin aprofitar els treballs que genera cada universitat per promocionar el seu propi territori.

GeoUP4, que respon al compromís de les universitats politècniques de transferir a la societat el coneixement que generen, té el seu origen en el projecte GeoCommons, iniciat per la UPC l'any 2016. La iniciativa s'estén ara en un projecte comú per a les quatre politècniques, que utilitzen l'associació UP4 com un instrument per compartir experiències i multiplicar capacitats.