Les quatre universitats politècniques geolocalitzaran el coneixement científic que produeixen a través del portal web GeoUP4

Descarregar

D'esquerra a dreta: Guillermo Cisneros (UPM), José Mora (UPV), Francesc Torres (UPC) i Alejandro Díaz (UPCT), rectors de les politècniques de l'Estat.

Les quatre politècniques de l’Estat –la UPC, la UPCT, la UPM i la UPV–, agrupades a l’Associació UP4, han acordat, el 5 de febrer, incrementar la visibilitat de la seva producció científica en accés obert localitzant-la en un mapa del món. Ho faran a través d’un portal web anomenat GeoUP4 que facilitarà l’accés obert als textos complerts dels articles, treballs de final de grau, tesis i tesines, entre altres documents produïts a les universitats.

06/02/2018

El portal web GeoUP4, que estarà operatiu properament, és fruit d'un conveni que han signat els rectors de les quatre politècniques: Francesc Torres, rector de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC); Francisco José Mora, rector de la Universitat Politècnica de València (UPV); Alejandro Díaz, rector de la Universitat Politècnica de Cartagena (UPCT), i Guillermo Cisneros, rector de la Universitat Politècnica de Madrid (UPM). L'acord s'ha rubricat en el marc de la reunió a la UPV i és també un instrument per contribuir a projectar el treball diari i la carrera d'investigadors i estudiants al món.

GeoUP4 permetrà reconèixer a simple vista l'impacte de les politècniques en un territori concret, de tal manera que qualsevol persona podrà veure i consultar, des d'Internet, aquells projectes d'enginyeria i arquitectura, i d’altres àmbits, dels professors, estudiants i investigadors que té relació amb un determinat lloc.

L'objectiu és donar a conèixer aquests projectes perquè altres institucions, empreses i organismes públics puguin aprofitar els treballs que genera cada universitat per promocionar el seu propi territori.

Basat en GeoCommons i en un projecte fi de carrera
GeoUP4, que respon al compromís de les universitats politècniques de transferir a la societat el coneixement que generen, té el seu origen en el projecte GeoCommons, iniciat per la UPC l'any 2016 i que recull, actualment, més de 4.000 documents georeferenciats elaborats per diferents escoles i departaments.

Així mateix, GeoCommons pren com a punt de partida el projecte fi de carrera d'Alberto Palenzuela, titulat en Enginyeria Tècnica Topogràfica (actualment grau en Enginyeria en Geoinformació i Geomàtica) a l'Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB) de la UPC. Anomenat 'Creación de un S.I.G de levantamientos topográficos realizados en proyectos de fin de carrera en la EPSEB con leaflet. JS, geodjango y postgis' i dirigit per la professora  Amparo Núñez, el projecte s'implanta a la Universitat per a qualsevol document present a UPCommons. Portal del Coneixement Obert de la UPC.

La iniciativa s'estén ara en un projecte comú per a les quatre politècniques, que utilitzen l'associació UP4 com un instrument per compartir experiències i multiplicar capacitats.

Més enllaços: