L'Escola de Doctorat de la UPC dona la benvinguda als nous doctorands i atorga els Premis Extraordinaris

La sessió de benvinguda als nous estudiants de doctorat tindrà lloc el divendres, 26 de novembre, a l’Auditori de l’edifici Vèrtex de la UPC. L’acte, que es podrà seguir en directe des del canal de YouTube de la UPC, també serà el marc del lliurament del premis extraordinaris de doctorat.

23/11/2021

L’acte de benvinguda al nou estudiantat de doctorat de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) tindrà lloc el 26 de novembre, de 10:30 a 13 hores, a l’Auditori de l’edifici Vèrtex del Campus Diagonal Nord de la UPC (plaça Eusebi Güell, 6, Barcelona).

La cerimònia, que es podrà seguir en directe al canal de YouTube de la UPC, començarà amb les paraules de benvinguda del rector de la UPC, Daniel Crespo, del vicerector de Recerca, Jordi Llorca, i del director de l’Escola de Doctorat, Francesc Sepulcre. A continuació, intervindrà el professor Antoni Olivé, qui oferirà la xerrada ‘Perspectives laborals dels doctorats i doctorades en enginyeries i arquitectura a Catalunya’, i representants del Consell de Doctorands i Doctorandes, que presentaran els objectius i funcions d’aquest òrgan, així com la seva experiència en les tasques de representació de l’estudiantat de doctorat.

Durant la cerimònia també es lliuraran els premis extraordinaris de doctorat, uns guardons que s’atorguen entre aquelles persones que han obtingut el grau de doctor amb una qualificació de cum laude. Un total de 33 doctors i doctores rebran aquest reconeixement per les seves tesis presentades en el curs 2018-2019 en els àmbits d'Arquitectura, Urbanisme i Edificació; Ciències; Enginyeria Civil i Ambiental, Enginyeria de les TIC i Enginyeria Industrial. Un dels guanyadors dels Premis, Joan Sau, compartirà la seva experiència com a doctorand a la UPC.

A partir de les 12:15 hores tindran lloc una sèrie de xerrades especialment adreçades a a l’estudiantat de doctorand de nou ingrés: Anna Rovira, del Servei de Biblioteques, exposarà com treure profit a les biblioteques de la UPC; Bérénice Martín, del Gabinet de Relacions Internacionals, explicarà l’assessorament i suport pel que fa als tràmits legals que s’ofereix des de l’Oficina de Mobilitat Internacional; Jordi Pujol i Carmina Villar, del Servei de Llengües i Terminologia, donaran a conèixer recursos lingüístics i de redacció per a l'estudiantat de doctorat, i Jesús Alcober, de l'Institut de Ciències de l'Educació, explicarà els recursos que ofereix l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) per desenvolupar competències docents.

Formació i recerca d'excel·lència
La UPC ofereix un total de 45 programes de doctorat distribuïts en cinc àmbits de coneixement: Arquitectura, Urbanisme i Edificació; Ciències; Enginyeria Civil i Ambiental, Enginyeria de les TIC i Enginyeria Industrial. Es tracta d'uns estudis universitaris oficials de postgrau, a preu públic, especialitzats en la formació avançada i en tècniques de recerca. El seu objectiu és l’elaboració i presentació d’una tesi doctoral que dona accés al grau de doctor, que acredita per a l’exercici de la docència i la recerca. Al curs 2019-2020 es van llegir, a la UPC, 351 tesis doctorals.

La Universitat també participa activament en el Pla de Doctorats Industrials, impulsat per la Generalitat de Catalunya, en què el doctorand o doctoranda desenvolupa la seva formació investigadora en el marc d’un projecte de recerca estratègic d’una empresa. Actualment, la UPC lidera les universitats catalanes en projectes de doctorat industrial a Catalunya: dels 96 projectes realitzats al conjunt de les universitats catalanes el 2020, 27 projectes (un 28%) es van desenvolupar a la UPC.

El 55 % de l'estudiantat de l’Escola de Doctorat de la UPC és internacional i un terç obté la menció internacional en el seu títol. La taxa d'ocupació dels doctors i doctores de la UPC frega el 97 %.