L'Escola de Doctorat dona la benvinguda al nou estudiantat i atorga els Premis Extraordinaris

Descarregar

Un moment de l'acte de benvinguda al nou estudiantat de l'Escola de Doctorat

45 programes doctorals a la UPC

La UPC ofereix un total de 45 programes de doctorat distribuïts en cinc àmbits de coneixement: Arquitectura, Urbanisme i Edificació; Ciències; Enginyeria Civil i Ambiental, Enginyeria de les TIC i Enginyeria Industrial. Es tracta d'uns estudis universitaris oficials de postgrau, a preu públic, especialitzats en la formació avançada i en tècniques de recerca. El seu objectiu és l’elaboració i presentació d’una tesi doctoral que dona accés al grau de doctor, que acredita per a l’exercici de la docència i la recerca. Al curs 2019-2020 es van llegir, a la UPC, 285 tesis doctorals.

La Universitat també participa activament en el Pla de Doctorats Industrials, impulsat per la Generalitat de Catalunya, en què el doctorand o doctoranda desenvolupa la seva formació investigadora en el marc d’un projecte de recerca estratègic d’una empresa. Actualment, la UPC lidera l'oferta amb un terç dels programes del doctorat industrial de Catalunya i un centenar d'empreses implicades.

El 45 % de l'estudiantat de l’Escola de Doctorat de la UPC és internacional i un terç obté la menció internacional en el seu títol. La taxa d'ocupació dels doctors i doctores de la UPC frega el 97 %.

Un total de 31 doctors i doctores han estat guardonats amb el Premi Extraordinari de Doctorat 2020, una distinció amb què l'Escola de Doctorat de la UPC reconeix les millors tesis doctorals defensades en el curs acadèmic 2017-2018. El reconeixement s'ha fet en el decurs de la cerimònia de benvinguda al nou estudiantat de doctorat, realitzada en format virtual.

06/11/2020

L'acte de benvinguda al nou estudiantat de doctorat de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) que ha tingut lloc divendres, 6 de novembre, de 10.30 a 12 h, ha arrancat amb la benvinguda del rector de la UPC, Francesc Torres, i del director de l'Escola de Doctorat, Francesc Sepulcre. A la cerimònia ha intervingut també un dels guardonats amb el Premi Extraordinari de Doctorat 2020, així com un representat del Consell de Doctorands i Doctorandes, que ha presentat aquest òrgan i les seves funcions.

Durant l'acte s'han lliurat en format virtual els premis extraordinaris de Doctorat 2020. Els guardons s'adrecen als doctors i doctores que han obtingut menció cum laude en la defensa de la tesi, en aquesta edició corresponent al curs 2017-2018. Enguany, han estat premiats 31 doctors i doctores en els àmbits d'Arquitectura, Urbanisme i Edificació; Ciències; Enginyeria Civil i Ambiental, Enginyeria de les TIC i Enginyeria Industrial.

Després de la presentació del premi, Pilar Bombín, del Servei de Biblioteques, ha informat sobre com treure profit a les biblioteques de la UPC. Així mateix, Bérénice Martín, del Gabinet de Relacions Internacionals, ha explicat com rebre assessorament i suport pel que fa als tràmits legalsJordi Pujol i Carmina Villar, del Servei de Llengües i Terminologia, han donat a conèixer recursos lingüístics per a l'estudiantat de doctorat. I, finalment, Jesús Alcober, de l'Institut de Ciències de l'Educació, ha informat sobre els recursos per als doctorands i doctorandes amb vinculació de PDI.