L'ETSAB inaugura una exposició que reflexiona sobre els valors de l’arquitecte i de l’arquitectura

Cartell de l'exposició

Cartell de l'exposició

Descarregar

L’escultura ‘La construcció de valors’, dissenyada i construïda en fusta per estudiants de l’ETSAB, dona la benvinguda a l'exposició. Imatge: Relja-Ferusic

Maqueta exposada a 'OPEN ETSAB'

Maqueta exposada a 'OPEN ETSAB'

Plafons amb projectes arquitectònics exposats
Descarregar

La mostra recull un centenar de treballs i projectes arquitectònics

L'ETSAB de la UPC ha inaugurat, el 15 de febrer, l'exposició ‘OPEN ETSAB’, al Disseny Hub Barcelona. La mostra reflecteix els reptes contemporanis de l’arquitectura, una disciplina mil·lenària que en l’actualitat es tradueix en una multiplicitat de perfils professionals. Una gran escultura geomètrica de fusta, dissenyada i construïda per estudiants de l’Escola, dona la benvinguda a l’exposició com a metàfora dels valors de l’arquitecte i de l’arquitectura.

14/02/2023

La mostra ‘OPEN ETSAB | La formació actual en arquitectura’, que es podrà visitar fins al 12 de març al Disseny Hub Barcelona (plaça de les Glòries,  37-38), aporta una visió transversal de la formació en una disciplina complexa i polièdrica com és l’arquitectura, en un centre de referència nacional i internacional com és l’Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica de Catalunya -  BarcelonaTech (UPC), l’escola d’arquitectura més gran i més antiga de Catalunya. Un centre referent mundial en matèria de planificació, disseny urbà i edificació, que exerceix una contínua influència en el desenvolupament i el disseny de Barcelona, model de l’arquitectura i l’urbanisme, i que participa activament en els diàlegs permanents que genera la ciutat.

L’exposició ‘OPEN ETSAB’, comissariada pels professors Enric Granell, sotsdirector de Cultura de l’ETSAB, i Daniel García-Escudero, cap d’Estudis de l’ETSAB i impulsor de l’exposició, ha estat inaugurada el 15 de febrer, en un acte en què intervindran el rector de la UPC, Daniel Crespo; el director de l’ETSAB, Félix Solaguren-Beascoa, i el professor Daniel García-Escudero.

Organitzada amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona i del Disseny Hub Barcelona, la mostra recull un centenar de treballs i projectes, una cinquantena de maquetes, construccions, instal·lacions en edificis i diferents experiències que constitueixen un recorregut visual per totes les àrees de coneixement de l’Escola. Aquestes àrees s’engloben en les diferents titulacions de grau i màster, algunes de les quals es fan en col·laboració amb diverses enginyeries de la UPC i fins i tot amb altres universitats. La mostra convida, així, a copsar els reptes contemporanis d’una disciplina mil·lenària que en l’actualitat es tradueix en una multiplicitat de perfils professionals.

La formació a l'àmbit de l'arquitectura es basa en disciplines tècniques, artístiques i humanístiques. Els coneixements impartits de forma interdisciplinària des dels diferents àmbits, així com el seu caràcter transversal, resulten imprescindibles per a l'ordenació i la construcció de l'entorn físic, des del territori i el paisatge, fins a l'espai urbà, els edificis i tots aquells elements de mobiliari i relació directa amb les persones usuàries.

Construint valors
L’escultura ‘La construcció de valors’, dissenyada i construïda en fusta per estudiants de l’ETSAB, dona la benvinguda a l’exposició i simbolitza els valors que construeix l’estudiant d’arquitectura i que manté l’arquitecte. Parla de valors personals, acadèmics i professionals, però també parla dels valors quantificables que en permeten el disseny, la fabricació i la construcció arquitectònica. Parla dels arquitectes i parla de l’arquitectura.

Aquesta construcció s’ha dut a terme al Laboratori d’Arquitectura Computacional (LAC) de l’ETSAB, com a part d’un taller de projectes arquitectònics de cinquè curs de disseny computacional i fabricació digital amb fusta.

Reconeguda internacionalment
L’ETSAB, que se situa entre les vint millors escoles del món, segons el QS World University Rankings i la primera millor de l’Estat espanyol, lidera, a més, l'ensenyament del paisatgisme a Espanya i es manté en constant col·laboració amb les més reconegudes escoles d’arquitectura d'Europa.

Atenta als debats de la cultura mediambiental, l’Escola ofereix també una intensa formació tècnica, alhora potencia la crítica i la recerca històrica a través del seu important arxiu.

Dates de visita de l’exposició:

Del 15 de febrer al 12 de març
Horaris: de 10 a 21 hores