1a universitat d'Espanya en Arquitectura, Edificació i Construcció, i Matemàtiques, al Scimago Institutions Rankings

L'edició 2024 del Scimago Institutions Rankings (SIR) situa la UPC com a universitat líder del panorama estatal en Arquitectura, una disciplina en què se situa la 18a del món. Lidera també el rànquing estatal universitari en Matemàtiques i en Edificació i Construcció. En aquest darrer cas encapçala, a més, l'àmbit iberoamericà.

15/03/2024

La Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) és la millor universitat de l'Estat en Arquitectura, Edificació i Construcció, i Matemàtiques, segons el Scimago Institutions Rankings (SIR) 2024.

En l'àmbit de l'Arquitectura, a més, la UPC se situa en el lloc 3r de l'espai universitari iberoamericà, en el 6è d'Europa i en el 18è del món.

En la disciplina d'Edificació i Construcció, es col·loca també com la primera universitat de l'àmbit iberoamericà, la 16a d'Europa i la 61a del món.

La UPC també obté resultats destacats en l'àmbit de Matemàtiques, en què, a més de ser la millor universitat del panorama estatal, és la 3a universitat d'Iberoamèrica, la 32a d'Europa i la 142a del món.

Altres posicions destacades de la UPC es donen en Ciències de la Computació i en el camp d’Enginyeria, dues classificacions en què se situa com la 2a millor universitat de l'Estat i la 3a de l'àmbit iberoamericà.

El Scimago Institutions Rankings (SIR) avalua més de 9.000 institucions de tot el món vinculades a l’acadèmia i la recerca de cinc sectors: governamental, sanitari, empresarial, organitzacions sense ànim de lucre i institucions d’educació superior, amb una representació de més de 4.700 universitats. Les posicions deriven d’un indicador de síntesi que es calcula ponderant els resultats de 20 indicadors referits a tres grans àmbits: Recerca, Innovació i Impacte Social.