L’estudiant Raquel van Ginkel, Premi INDO - UPC de recerca jove en Optometria

Una familiar de Raquel van Ginkel recollint el premi en nom de la guanyadora, de mans de Manel Espínola, responsable d'Innovació d'INDO Optical

L'estudiant Kattya Dayana López Abad, guardonada amb un accéssit

L'estudiant Kattya Dayana López Abad ha estat guardonada amb un accéssit

Un moment de l'acte de lliurament del premi. D'esquerra a dreta: Sara Font, del Departament de Formació d'INDO; Aurora Torrents, degana de la FOOT; Manel Espínola, responsable d’Innovació d’INDO Optical, i Joaquim Grau, president del COOOC
Descarregar

Un moment de l'acte de lliurament del premi. D'esquerra a dreta: Sara Font, del Departament de Formació d'INDO; Aurora Torrents, degana de la FOOT; Manel Espínola, responsable d’Innovació d’INDO, i Joaquim Grau, president del COOOC

El treball de fi de màster 'Patrons aberromètrics en eix i fora d’eix amb l’acomodació', de l'estudiant Raquel van Ginkel, ha guanyat la primera edició del Premi INDO-UPC de recerca jove en Optometria. El guardó també ha reconegut amb un accéssit el treball 'Disseny de la documentació de suport d’un estudi de cohort prospectiu a l’àmbit de la miopia infantil', de l'estudiant Kattya Dayana López Abad.

22/12/2022

La degana de la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), Aurora Torrents, va presidir l'acte de lliurament del Premi INDO-UPC de recerca jove en Optometria, que va tenir lloc el 21 de desembre, a l’auditori Joan Salvadó de la FOOT.

La guanyadora del premi en aquesta primera edició ha estat Raquel van Ginkel, estudiant del màster universitari en Optometria i Ciències de la Visió de la FOOT. El seu treball final de màster, titulat 'Patrons aberromètrics en eix i fora d’eix amb l’acomodació', contribueix a entendre millor la formació d’imatges a les diferents excentricitats retinianes, que és com es coneix la distància que hi ha des de qualsevol punt de la retina al seu centre. Els resultats d’aquest tipus de recerca són rebuts amb especial interès en les investigacions per al control de la miopia. El treball ha estat dirigit pel professor Genís Cardona.

El guardó també ha reconegut amb un accéssit el treball de fi de màster de l'estudiant Kattya Dayana López Abad 'Disseny de la documentació de suport d’un estudi de cohort prospectiu a l’àmbit de la miopia infantil', codirigit pel professor Joan Enric Pérez i la professora Núria Tomás.

Durant la presentació de l’acte, Aurora Torrents va agrair a INDO el valor d’una iniciativa que reconeix l’esforç de l’estudiantat de màster per contribuir a l’avenç del coneixement en l’àmbit de l’Optometria, i ha animat l'estudiantat de la nova promoció a presentar-se a la propera edició del premi.

Per la seva banda, Manel Espínola, responsable d’Innovació d’INDO Optical, que va ser l'encarregat de lliurar el guardó, va destacar la qualitat dels treballs presentats. Espínola va assenyalar la il·lusió amb què INDO encara la nova etapa de col·laboració amb la FOOT, mitjançant l’impuls de projectes com el Premi INDO-UPC de recerca jove en Optometria o la col·laboració al voltant de la posada en marxa de la nova Unitat de control de miopia del Centre Universitari de la Visió (CUV), en l’àmbit de l’ús de lents oftàlmiques.

L’acte també va comptar amb la participació del president del Col·legi Oficial d’Òptics Optometristes de Catalunya (COOOC), Joaquim Grau, qui va destacar la importància de la col·laboració universitat-empresa per al desenvolupament de solucions tècniques que acaben beneficiant tota la societat.

A la primera edició del premi s’han presentat sis treballs, en àrees tan diverses com la salut visual, l’òptica oftàlmica, l’oftalmologia, l’òptica pediàtrica, la baixa visió o la instrumentació.

El jurat del premi, integrat per professorat de la FOOT i professionals d’INDO, ha valorat l'originalitat i l'evidència científica dels treballs, així com els projectes que contemplaven una millora en la sostenibilitat seguint els principis marcats pels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), promoguts per Nacions Unides.

El Premi INDO-UPC de recerca jove en Optometria té com a principal objectiu estimular l’estudi i el desenvolupament d’aplicacions innovadores centrades en la salut visual sota les premisses del desenvolupament científic i l’aplicabilitat industrial. El guardó promou la investigació científica entre l’estudiantat del màster universitari en Optometria i Ciències de la Visió de la FOOT en els camps de l’Optometria i l’Oftalmologia, i aspira a actuar com una palanca de canvi per potenciar la innovació en l'àrea de l'Òptica aplicada, a través de l’esperit emprenedor i la transferència de tecnologia.

INDO és membre del Patronat de la FOOT, un òrgan consultiu i de participació que integra alguns dels principals actors del món de l'òptica oftàlmica i la salut visual, amb l’objectiu de treballar per contribuir al desenvolupament professional i el reconeixement social dels òptics optometristes i del sector.