Lliurament de la medalla Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic al catedràtic de la UPC Marc Noy

Descarregar

Marc Noy, catedràtic del Departament de Matemàtiques de la UPC, distingit amb la Medalla Narcís Monturiol

Descarregar

Antonio Huerta rebent la distinció com a director d'ICREA

Distinció per a ICREA, dirigida pel professor de la UPC Antonio Huerta
En aquesta edició, l'entitat guardonada amb la placa Narcís Monturiol ha estat la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA), fundació pública catalana que dirigeix el professor i investigador de la UPC Antonio Huerta, vinculat al Departament d'Enginyeria Civil i Ambiental i membre del grup de recerca en Mètodes Numèrics en Ciències Aplicades i Enginyeria (LaCàN). La institució ICREA ha estat distingida pel seu paper clau en  la contractació dels millors talents científics i acadèmics d’arreu del món. Actualment té 255 investigadors i investigadores contractats en tots els camps del coneixement que fan recerca a les universitats i els centres de recerca de Catalunya.

El president de la Generalitat de Catalunya, Quim Torra, ha presidit, el 19 de febrer, a Barcelona, l’acte de lliurament de la 23a edició de les medalles i plaques Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic. El catedràtic Marc Noy, del Departament de Matemàtiques de la UPC, és una de les persones distingides en aquesta edició per les seves contribucions en el camp de la combinatòria i la teoria de grafs, mentre que la placa ha estat per a la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA), fundació pública catalana que dirigeix el professor i investigador de la UPC Antonio Huerta.

20/02/2019

El catedràtic de Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), Marc Noy és una de les 19 personalitats distingides en aquesta ocasió per la Generalitat de Catalunya amb la medalla Narcís Monturiol, un guardó que reconeix persones i entitats que han contribuït de manera destacada al desenvolupament de la ciència i la tecnologia a Catalunya.

Distingit amb la Medalla per les seves contribucions en combinatòria i teoria de grafs, Marc Noy és catedràtic del Departament de Matemàtiques de la UPC.  Com a investigador, desenvolupa la seva recerca com  dins del grup de recerca Geometric, Algebraic and Probabilistic Combinatorics (GAPCOMB) de la UPC, mentre que com a professor, imparteix docència a la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) i a la Facultat d’informàtica de Barcelona (FIB), les dues de la mateixa Universitat.

Llicenciat en Matemàtiques per la Universitat de Barcelona, màster en Matemàtiques per la Brandeis University (Estats Units) i doctor en Ciències de Computació per la UPC, Marc Noy ha estat, del 2015 al maig del 2018, director del Barcelona Graduate School of Mathematics (BGSMath), una iniciativa conjunta de quatre universitats catalanes, entre elles la UPC, i el Centre de Recerca Matemàtica (CRM). Des de l'any 2015, Marc Noy és el director científic del programa d’excel·lència del BGSMath com a unitat María de Maeztu.

Anteriorment, Marc Noy va ser distingit amb el Premi de Recerca 2012 de la Fundació Alexander von Humboldt.

L’acte de lliurament ha tingut lloc el 19 de febrer, al Saló Sant Jordi del Palau de la Generalitat, i ha comptat amb la participació de la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, i del secretari d’Universitats i Recerca, Francesc Xavier Grau. Presidit pel president Quim Torra, qui ha fet també la cloenda de l'acte, ha comptat amb la participació d'una de les persones guardonades, la doctora en filologia clàssica Mariàngela Vilallonga, que ha fet un parlament en representació de la resta de distingits.

També hi han assistit el director general de Recerca i també premiat, Joan Gómez; la directora general d’Universitats, Victòria Girona; el secretari general del Consell Interuniversitari de Catalunya, Lluís Baulenas, i el director general de Planificació en l’àmbit d’Universitats i Recerca, Josep Pallarès.

Els guardons porten el nom de l’enginyer figuerenc Narcís Monturiol, un inventor compromès amb el progrés i el benestar de la societat catalana, del qual enguany es commemoren els 200 anys del seu naixement.

A la imatge, el president Quim Torra, al centre, envoltant pels responsables institucionals presents en l'acte de lliurament i per les persones distingides, entre les quals hi ha el professor Marc Noy (el segon per la dreta) i el professor Antonio Huerta (el quart a l'esquerra del president)