Lliurats els Premis UPC d’Economia Circular als millors treballs de fi de grau i de màster orientats a la sostenibilitat

Moment de lliurament del premi a Mireia Agustí per part de la directora de l'EEBE, Adriana Farran
Descarregar

Moment de lliurament del premi a Mireia Agustí (esquerra) per part de la directora de l'EEBE, Adriana Farran (dreta).

Mireia Cebrian ha rebut el premi de mans del cap del Servei d'Anàlisi de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, Joan Carles Fernández
Descarregar

Mireia Cebrian (esquerra) ha rebut el premi de mans del cap del Servei d'Anàlisi de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, Joan Carles Fernández (dreta).

Mireia Agustí, graduada a l'Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), i Mireia Cebrian, titulada a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB), han guanyat la segona edició dels Premis UPC d’Economia Circular, promoguts pel Hub Recircula UPC-AMB. Els guardons s'han lliurat el 15 de desembre, en el marc de la 6a Jornada UPC Recircula.

22/12/2021

Els Premis UPC d’Economia Circular són una iniciativa del Hub Recircula UPC-AMB que reconeix els millors treballs de fi de grau (TFG) i treballs de fi de màster (TFM) orientats a la reducció en el consum de recursos i la contaminació des de la fase de disseny, a allargar la vida dels productes i a aportar solucions per tancar cicles dels materials i regenerar els sistemes naturals. En aquesta segona edició, s’han rebut 22 treballs (15 de fi de grau i 7 de fi de màster), dels darrers dos cursos, que han estat avaluats seguint criteris d’originalitat, caràcter innovador i circularitat, i impacte social i econòmic, entre altres. Els premis s’han lliurat en el decurs de la 6a Jornada UPC Recircula, que ha tingut lloc el 15 de desembre a l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC).

El Premi al Millor Treball de Fi de Grau (TFG) d’Economia Circular, dotat amb 1.500 euros, ha estat pel treball ‘BROT. Embalatge d’aliments secs a granel’, de Mireia Agustí Fusté, graduada en Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament de Producte a l'Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT). El jurat ha destacat “l’aportació personal significativa de l’alumne, el procés metodològic seguit arribant a la culminació de l’elaboració d’un producte, que té en compte els impactes ambientals, socials i econòmics”.

Pel que fa al Premi al Millor Treball de Fi de Màster (TFM), també dotat amb 1.500 euros, ha estat per ‘Modelo de procesos colaborativos para el diseño de objetos, a partir de la merma industrial papelera y gráfica’, de Mireia Cebrian Macias, titulada del màster universitari en en Estudis Avançats en Disseny, de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB).  En aquest treball, el jurat ha destacat “la potencialitat de la proposta per complementar de forma sinèrgica la circularitat de residus industrials”.

El jurat que ha avaluat els TFG ha estat format per Gemma Cervantes, professora a l’ESEIAAT i experta en desenvolupament sostenible, ecologia industrial, economia circular i medi ambient; Joan de Pablo, professor a l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) i investigador del grup de recerca Resource Recovery and Environmental Management, i Sònia Llorens, fundadora d'INN2-Innovació Industrial i directora de la Càtedra en Economia Circular del Tecnocampus de Mataró.

Pel que fa al jurat dels treballs de fi de màster, l'han integrat Joan Garcia, investigador del grup de recerca Enginyeria i Microbiologia del Medi Ambient de la UPC; Diana Cayuela, professora a l’ESEIAAT i investigadora del grup de recerca en Tecnologia Textil (TECTEX) i Joan Carles Fernández, cap del Servei d’Anàlisi de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.