La sèrie #looopers viatja a l’espai amb la nau interplanetària UPC-ESEIAAT, tripulada per l’investigador Miquel Sureda

L’aventura espacial arriba a la sèrie #looopers de la mà de Miquel Sureda, investigador de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) de la UPC. ‘Aventura espacial amb la nau UPC-ESEIAAT’ mostrarà, en vuit capítols i d’una manera divulgativa, divertida i entenedora, el present i el futur de l’aventura espacial. El primer capítol, ‘Space X. La nau que ens portarà a Mart’, ja es pot veure al canal de YouTube de la sèrie.

24/02/2022

Què és Space X? Com serà la nau que porti els primers humans a Mart? Què fan els astronautes a l’Estació Espacial Internacional? Té futur el turisme espacial? Com pot sobreviure una persona a l’espai durant molt de temps? Quin tipus de ciència s’investiga a l’espai? Qui trepitjarà abans Mart, la Xina o els Estats Units? Per què viatjar a la Lluna és novament una prioritat? El sector aeroespacial és font de negocis? Què fa que Venus sigui un planeta tan interessant? Què podem fer amb la brossa espacial? Quin paper està jugant la UPC, Catalunya i Espanya a l’aventura espacial?

Les respostes a aquestes i altres preguntes sobre el present i el futur de l’aventura espacial es troben a la nova temporada de la sèrie #looopers, 'Aventura espacial amb la nau UPC-ESEIAAT’, tripulada pel conegut divulgador i professor de l’ESEIAAT-UPC Miquel Sureda, de la que s’emet ara el primer capítol: 'Space X. La nau que ens portarà a Mart'.

Aventura espacial amb la nau UPC-ESEIAAT’ és un projecte audiovisual que consta de vuit capítols que mostra d’una manera divulgativa, divertida i entenedora el present i el futur de l’aventura espacial. Per això, la nova temporada de #looopers és especialment motivadora i inspiradora per als joves d’entre 14 i 18 anys, tot i que, per la informació que ofereix, també resulta molt interessant per a tota mena de públics.

I és que en aquesta sèrie documental, Miquel Sureda viatja en el temps, des de la UPC-ESEIAAT, a la Lluna, a Mart i a Venus i a l’Estació Espacial Internacional. En aquest fantàstic recorregut també recalarà a Cap Canaveral, als Estats Units, a la Xina o a Kourou, a la Guaiana Francesa, per explicar els projectes espacials i científics de l’Agència Espacial nord-americana (NASA), la Xina o l’Agència Espacial Europea (ESA).

Sureda també mostra els projectes de turisme espacial, els treballs que es realitzen actualment amb satèl·lits en òrbites baixes i l’activitat aeroespacial i la participació de la UPC als projectes de l’estratègia catalana 'NewSpace'.

Aquesta producció de l’ESEIAAT de la UPC, que es difon per YouTube al canal de la sèrie #looopers i també pel canal de YouTube de l‘Escola, està plena de sorpreses, recursos divertits i imatges impactants que, amb les explicacions de Sureda, ofereixen tant als més joves com a tota mena de públics, un panorama molt exacte de l’exploració espacial a l’actualitat i en un futur a mig termini. Per això, la sèrie ’Aventura espacial amb la nau UPC-ESEIAAT’ protagonitzada per Miquel Sureda esdevé una eina didàctica i de divulgació científica.