Manel Mateo, director de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona

Descarregar

Manel Mateo, a la dreta, en l'acte de presa de possessió, donat-se la ma amb el rector de la UPC, Daniel Crespo

Descarregar

D'esquerra a dreta: la directora sortint de l’ETSEIB, Neus Cónsul, el rector de la UPC, Daniel Crespo, el nou director de l'Escola, Manel Mateo, i la secretària general de la Universitat, Ana B. Cortinas

Retrat de Manuel Mateo

El professor i investigador Manel Mateo Doll ha pres possessió, per als propers quatre anys, del càrrec de director de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) de la UPC. L’acte, que ha tingut lloc el 22 de juny i que s’ha transmès en directe per via telemàtica, ha comptat amb la presència del rector de la UPC, Daniel Crespo i de Neus Cónsul, que ha estat al capdavant d’aquest centre docent els darrers vuit anys.

24/06/2021

Manel Mateo Doll ha pres possessió com a director de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) de la Universitat Politècnica de Catalunya · Barcelona Tech (UPC) el 22 de juny, després d’haver guanyat les eleccions al càrrec, efectuades del 31 de maig al 3 de juny.

La candidatura de Manel Mateo, que ha format part de a l’equip directriu de l’ETSEIB en els darrers sis anys, es va imposar, amb el 54,08% dels vots ponderats, a la del candidat Rafel Ruiz, que va obtenir-ne el 45,92%.

L’acte, que s’ha emès en directe per via telemàtica, ha comptat amb la presència del rector de la UPC, Daniel Crespo, la secretària general, Ana B. Cortinas, i la directora sortint de l’Escola, Neus Cónsul.

L'equip que acompanya a Manuel Mateo en la direcció de l’Escola està format per:

Per aquest mandat, el nou equip de direcció es proposa lluitar per la qualitat docent i millorar el prestigi dels títols alhora que consolidar el prestigi internacional de l'ETSEIB. També vol potenciar el sentiment d’escola després d'aquest curs atípic, millorar els serveis que s’ofereixen i continuar vetllant per una recerca i una transferència de tecnologia punteres.

Doctor i enginyer Industrial per l'UPC, Manel Mateo és professor del Departament d'Organització d'Empreses de la Universitat, del qual ha estat sostdirector del 2009 al 2012. Des del 2015 està vinculat a la direcció del de ‘ETSEIB, primer con sotsdirector de Projectes Acadèmics (2015-2017) i després com a sotsdirector cap d'estudis de Màster (2017-2021).

Com a professor, és docent a l’ETSEIB en assignatures de gestió i organització de la producció i logística i mètodes quantitatius d’enginyeria d’organització i logística.

La seva activitat de recerca, que du a terme a l'Institut d'Organització i Control de Sistemes Industrials (IOC) de la UPC, se centra en el desenvolupament i aplicació de tècniques de tipus diversos per a la resolució de problemes de disseny, planificació i programació de sistemes productius i logístics de les organitzacions. Com a investigador, també és membre del grup de recerca  especialitzat en cadena d’aprovisionament direcció d’operacions SCOM (per les sigles en anglès de Supply Chain and Operations Management).

Ha participat en diversos projectes de recerca i és autor o co-autor d’articles publicats a diverses revistes científiques.