Mapató Humanitari al Campus Nord de la UPC

El Mapató permetrà documentar regions que necessiten de l'ajut humanitari

La Sala Àgora del Campus Nord de la UPC acollirà, l’11 d’abril, un Mapató Humanitari. Es tracta d’una acció col·lectiva solidària per cartografiar digitalment zones en crisi que no figuren als mapes, una informació que facilita les tasques humanitàries de les ONG sobre el terreny.

09/04/2019

Els mapes són una eina vital que ajuda les ONG locals i internacionals a accedir a les poblacions afectades per crisis humanitàries o desastres naturals per operar amb agilitat i eficàcia, però encara hi ha moltes zones oblidades que no apareixen als mapes i que cal cartografiar. Per això, Metges sense Fronteres impulsa l’11 d’abril, de 16.30 a 20 h, el Dia del Mapató Humanitari 2019, una acció solidària col·lectiva a diferents ciutats de l’Estat que permetrà omplir els buits cartogràfics actuals.

A Barcelona, el Mapató Humanitari es farà a la Sala Ágora del Campus Nord de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), a la plaça de Telecos, una trobada oberta a tothom que vulgui col·laborar documentant algunes de les zones més vulnerables del planeta. Per participar, cal inscriure’s prèviament. No és necessari tenir experiència prèvia en creació de mapes, però és indispensable portar ordinador portàtil.

El Mapató Humanitari està organitzat conjuntament per Metges sense Fronteres, el laboratori d’innovació i recerca de la UPC InLab, la Facultat d’Informàtica de la UPC, el Departament de Geografia i Ordenació del Territori de la Universitat de Saragossa, Geoinquiets, el Col·legi de Geògrafs i el projecte Missing Maps.

A més de Barcelona, aquesta acció es desenvoluparà de forma simultània a 12 ciutats més: A Coruña, Córdoba, Gijón, Girona, Madrid, Mieres, Pamplona, Santander, Santiago, Saragossa, Sevilla i València.