Marc Noy continuarà com a director de l'Institut de Matemàtiques de la UPC-BarcelonaTech (IMTech)

Descarregar

Marc Noy, durant l'acte de presa de possessió

Descarregar

Marc Noy, el rector Francesc Torres i la secretaria general, Margarida Espona, durant l'acte de presa de possessió

El 28 d'abril, el matemàtic i catedràtic Marc Noy ha pres possesió com a director de l'Institut de Matemàtiques de la UPC-BarcelonaTech (IMTech), després d'haver estat elegit en el càrrec. Marc Noy va assumir la direcció en funcions d'aquest nou institut universitari de recerca el 27 d'octubre passat.

03/05/2021

El catedràtic Marc Noy Serrano, del Departament de Matemàtiques de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), continuarà al capdavant de l’Institut de Matemàtiques de la UPC-BarcelonaTech (IMTech) després d'haver pres possessió, el 28 d'abril, del càrrec de director, en el qual ha estat elegit. Marc Noy ha exercit, des del 27 d'octubre passat, de director en funcions d'aquest nou institut universitari de recerca, que ha iniciat l'activitat aquest curs acadèmic 2020-20121.

Anteriorment (del 2015 a maig del 2018), Marc Noy ha estat director de la Barcelona Graduate School of Mathematics (BGSMath), una iniciativa conjunta de quatre universitats catalanes, entre elles la UPC, i el Centre de Recerca Matemàtica (CRM). Entre 2015 i 2019 va ser director científic del programa d’excel·lència de la BGSMath com a unitat María de Maeztu.

Llicenciat en Matemàtiques per la Universitat de Barcelona, màster en Matemàtiques per la Brandeis University (Estats Units) i doctor en Ciències de Computació per la UPC, Marc Noy és catedràtic de Matemàtica Aplicada de la UPC des del 2003.

En l’àmbit de la recerca ha estat distingit, al setembre del 2018, amb la Medalla Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic de la Generalitat de Catalunya per les contribucions que ha realitzat en combinatòria i teoria de grafs. Una tasca que, com a investigador, desenvolupa dins del grup de recerca Geometric, Algebraic and Probabilistic Combinatorics (GAPCOMB) de la UPC.

També ha rebut el Premi de Recerca 2012 de la Fundació Alexander von Humboldt.

Recerca interdisciplinària
L'IMTech és un projecte interdisciplinari format per equips dels àmbits de les matemàtiques, l’estadística, l’enginyeria matemàtica i les ciències de la computació, centrat a potenciar la visibilitat de la recerca en aquestes àrees de coneixement i a fomentar la participació en convocatòries competitives per captar recursos, que ha iniciat aquest curs acadèmic l’activitat com a nou institut universitari de recerca de la UPC.

Ha nascut amb la voluntat d’esdevenir un centre de referència en la recerca en matemàtiques i àrees afins. Centra l’activitat de recerca en la matemàtica fonamental i aplicada, incloent-hi la mecànica computacional, la bioenginyeria, la bioinformàtica, la neurociència, l’astrodinàmica, la computació quàntica i la teoria de jocs, entre altres línies. També aspira a potenciar els programes de màster i doctorat existents.