El catedràtic Marc Noy, al capdavant del nou Institut de Matemàtiques (IMTech) de la UPC

Descarregar

Marc Noy, a l'esquerra, amb el rector Francesc Torres, a la dreta, durant l'acte de presa de possessió

Des del 27 d’octubre, el matemàtic i catedràtic Marc Noy està al capdavant del nou el nou Institut de Matemàtiques (IMTech) de la UPC, que inicia l’activitat aquest curs acadèmic.

02/11/2020

El catedràtic Marc Noy Serrano, del Departament de Matemàtiques de la UPC, ha pres possessió,  el 27 d’octubre, del càrrec de director de l’Institut de Matemàtiques (IMTech). Un acte que marca l’inici de l’activitat d’aquest nou institut universitari de recerca de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), un projecte interdisciplinari format per equips dels àmbits de les matemàtiques, l’estadística, l’enginyeria matemàtica i les ciències de la computació, centrat a potenciar la visibilitat de la recerca en aquestes àrees de coneixement i a fomentar la participació en convocatòries competitives per captar recursos.

Anteriorment (del 2015 a maig del 2018), Marc Noy ha estat director de la Barcelona Graduate School of Mathematics (BGSMath), una iniciativa conjunta de quatre universitats catalanes, entre elles la UPC, i el Centre de Recerca Matemàtica (CRM). Entre 2015 i 2019 va ser director científic del programa d’excel·lència de la BGSMath com a unitat María de Maeztu.

Llicenciat en Matemàtiques per la Universitat de Barcelona, màster en Matemàtiques per la Brandeis University (Estats Units) i doctor en Ciències de Computació per la UPC, Marc Noy és catedràtic de Matemàtica Aplicada de la UPC des del 2003.

En l’àmbit de la recerca ha estat distingit, al setembre del 2018, amb la Medalla Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic de la Generalitat de Catalunya per les contribucions que ha realitzat en combinatòria i teoria de grafs. Una tasca que, com a investigador, desenvolupa dins del grup de recerca Geometric, Algebraic and Probabilistic Combinatorics (GAPCOMB) de la UPC.

Anteriorment, Marc Noy va rebre el Premi de Recerca 2012 de la Fundació Alexander von Humboldt.

El nou institut IMTech neix amb la voluntat d’esdevenir un centre de referència en la recerca en matemàtiques i àrees afins. Centrarà l’activitat de recerca en la matemàtica fonamental i aplicada, incloent-hi la mecànica computacional, la bioenginyeria, la bioinformàtica, la neurociència, l’astrodinàmica, la computació quàntica i la teoria de jocs, entre altres línies. També potenciarà els programes de màster i doctorat existents.