La professora Maria Rubert de Ventós ingressa a la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi

Maria Rubert de Ventós en l'acte d'ingrés a la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi
Descarregar

Maria Rubert de Ventós, en l'acte d'ingrés a la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi

La professora Maria Rubert de Ventós, de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la UPC, ingressa com a acadèmica electa a la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi.

23/03/2023

El 15 de març, ha tingut lloc a la Casa Llotja de Mar la sessió pública d’ingrés com a acadèmica electa de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi de la professora de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) Maria Rubert de Ventós, arquitecta i catedràtica del Departament d'Urbanisme i Ordenació del Territori i docent a l’Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB). Durant l’acte, Rubert de Ventós ha llegit el discurs d’ingrés 'Ciutat i artifici'.

Maria Rubert de Ventós és autora de nombrosos articles sobre urbanisme i paisatge publicats en revistes especialitzades. A més, és coautora dels llibres Metro. Galaxias metropolitanas, La ciudad no es una hoja en blanco: hechos del urbanismo, i 14 parejas y un mosaico. 75 años de vivienda en España i autora de Places porxades a Catalunya, Empire Corner i de Barcelona sense GPS. L’any 2004 va guanyar el Premi Nacional d’Urbanisme d’Espanya.

La Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts de Sant Jordi s'encarrega, des del 1850, de promoure la recerca i la divulgació de les belles arts a Catalunya, de vetllar per la conservació i l’ampliació del seu patrimoni artístic i cultural, així com d’organitzar cursos, conferències i exposicions que contribueixin a l’estudi de les belles arts.