Medalla de la Ciutat al Mèrit Educatiu per a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa

L'EPSEM ha rebut el 19 de setembre la Medalla de la Ciutat al Mèrit Educatiu, un guardó amb el qual l'Ajuntament de Manresa reconeix la trajectòria d'aquest centre docent de la UPC, que enguany celebra el 75è aniversari.

20/09/2018

L’Ajuntament de Manresa ha atorgat la Medalla de la Ciutat al Mèrit Educatiu a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), tal com es va aprovar per unanimitat en el Ple municipal del mes de juliol. El manresà Màrius Rubiralta, exsecretari d'Estat d'Universitats i exrector de la Universitat de Barcelona (UB), ha estat l’encarregat d’apadrinar l’acte de lliurament, celebrat el 19 de setembre passat al Saló de Sessions de l’Ajuntament (Pl. Major 1, Manresa).

La distinció reconeix la llarga trajectòria de compromís amb el territori i la ciutat i de vinculació amb el teixit econòmic del Bages i del Berguedà, impulsant projectes de desenvolupament industrial i generant talent. L’atorgament de la medalla es realitza a proposta de la Fundació Universitària del Bages (FUB), amb les adhesions de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), el Centre Tecnològic de Manresa (CTM) i el Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Manresa.

Aquesta distinció forma part dels actes de commemoració dels 75 anys de l’Escola, que va iniciar la seva activitat l’any 1942 com a Escola de Capatassos Facultatius de Mines, i que culminarà el 6 de març amb la investidura com a doctor honoris causa de l’enginyer i expert en mecànica de roques, Evert Hoek.

Notícia relacionada: