La UPC, considerada entre les millors del món en dues disciplines, segons el ShanghaiRanking's Global Ranking of Academic Subjects 2023

Descarregar

La UPC, considerada entre les millors del món en dos disciplines, segons el ShanghaiRanking's Global Ranking of Academic Subjects 2023

La UPC està considerada entre les cent millors universitats del món en Ciències Atmosfèriques i Enginyeria Civil, segons la nova edició del ShanghaiRanking’s Global Ranking of Academic Subjects (GRAS). A Espanya lidera en solitari el primer camp i el de Tecnologia i Ciències Instrumentals.

04/11/2023

El ShanghaiRanking’s Global Ranking of Academic Subjects (GRAS) 2023 s’ha publicat el 27 d’octubre i posiciona les millors institucions del món en 55 disciplines dels camps de les Ciències Naturals, l’Enginyeria, les Ciències de la Vida, les Ciències Mèdiques i les Ciències Socials. Les institucions s’analitzen a partir dels resultats d’un màxim de cinc indicadors, vinculats a l’impacte de la recerca, la col·laboració internacional i els premis rebuts pel personal docent i investigador.

En la nova edició del rànquing, la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) es posiciona entre les cent millors universitats del món en Ciències Atmosfèriques (rang 51-75) i Enginyeria Civil (rang 76-100). Així mateix, destaca en Tecnologia i Ciències Instrumentals (rang 101-150) i, en el rang 151-200, en els quatre camps següents: Recursos Hídrics, Nanociència i Nanotecnologia, Física i Oceanografia. Per primer cop, la Universitat es classifica en el camp de la Biologia Humana (rang 401-500 del món i rang 11-15 a Espanya).

En el panorama estatal, la UPC lidera o colidera cinc camps: el de Ciències Atmosfèriques, Tecnologia i Ciències Instrumentals, Recursos Hídrics, Enginyeria i Ciències de l’Energia, i Enginyeria Mecànica.

L’indicador en què la UPC obté les millors puntuacions continua sent el de col·laboració internacional, és a dir, la ràtio d’articles amb coautoria internacional respecte el total, per categoria. El segueix el d’impacte normalitzat, una pauta que s’ha anat mantenint a les quatre darreres edicions, i que fa referència a la ràtio entre les citacions rebudes i el valor estàndard de citacions, per categoria, període i tipus de publicació.