En marxa al CITM de la UPC un laboratori d’idees per explorar les tecnologies digitals aplicades al cotxe del futur

Estudiants del CITM amb altres participants del projecte al voltant del vehicle pilot CUPRA
Descarregar

Estudiants del CITM, juntament amb els professors Pedro Omedas, Noemí Blanch i David Font, i el model CUPRA amb el qual testejaran projectes.

Representants que participen al projecte 'CUPRA Gamified Car'

Representants que participen al projecte 'CUPRA Gamified Car'

El vehicle CUPRA davant la seu del CITM, a Terrassa

El vehicle CUPRA davant la seu del CITM, a Terrassa

El Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM) de la UPC i les empreses del sector de l'automoció CUPRA i EDAG Spain han posat en marxa ‘CUPRA Gamified Car’, un projecte d’innovació i laboratori d’idees per al cotxe del futur. L'estudianant, el professorat i les companyies participants disposen, des del 25 d’abril, d’un cotxe pilot de CUPRA per experimentar i assajar projectes en aquest àmbit de les tecnologies multimèdia.

03/05/2022

El projecte CUPRA Gamified Car en el que participen el Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia (CITM) de la Universitat Politènica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) i les empreses del sector d'automoció CUPRA i EDAG Spain està finançat per CARNET ‒el Future Mobility Research Hub fundat per Volkswagen Group Innovation, SEAT S.A. i la UPC‒, i coordinat pel Centre de la Innovació i la Tecnologia (CIT UPC). En el marc del projecte, estudiantat, professorat universitari i empreses investiguen conjuntament en el camp de la interacció i l’entreteniment, generant idees pilot al voltant de les noves maneres d’interaccionar amb els automòbils, l’entreteniment digital i els videojocs.

Les tecnologies digitals aplicades al món de l’automoció ofereixen una oportunitat per explorar noves experiències multimèdia i socials que no eren presents fins al moment en aquest sector. Amb aquesta iniciativa es pretén generar impacte a una audiència jove, acostumada a fer un ús intensiu dels mitjans digitals.

CUPRA Gamified Car es duu a terme al CITM, amb seu al Campus de Terrassa de la UPC, i els participants disposen, des del 25 d’abril, d’un cotxe pilot de CUPRA per experimentar i assajar projectes en aquest àmbit de les tecnologies multimèdia. El projecte s’ha iniciat el mes de març i s’estructura en dues fases on treballaran quatres equips de sis estudiants dels graus del CITM, sota la tutela de professorat d’aquest centre docent i professionals de SEAT/CUPRA i EDAG, soci industrial de CARNET.

En la primera fase, els equips gaudiran d’un programa de diverses master class i tallers de professionals de les diferents entitats que participen al projecte per tal de  generar les idees de concepte. Aquestes activitats s’emmarquen com una assignatura de tercer i quart curs dels graus de Multimèdia, de Disseny i Desenvolupament de Videojocs, i de Disseny, Animació i Art Digital del CITM. En finalitzar aquesta primera fase, una de les propostes pilot serà escollida per un tribunal i continuarà el seu desenvolupament en la segona fase. A partir del proper mes de setembre, l’equip de la proposta guanyadora serà becat en el marc del projecte i tindrà l’oportunitat de desenvolupar un pilot de la seva proposta i de testejar-lo amb el cotxe.

El projecte també compta amb la participació d’estudiantat i professorat d’ESADE i de la consultora Ànima, com a socis que ajudaran a desenvolupar estudis al voltant dels models de negoci, així com recerca sociològica.

El CITM, centre universitari adscrit a la UPC, té una llarga trajectòria d’innovació docent i transferència col·laborant amb empreses en l’àmbit de la transformació digital i la cultura digital, situant reptes de les empreses en l’entorn acadèmic amb l’objectiu d’ajudar a desenvolupar solucions i serveis innovadors amb la participació de l’estudiantat i el professorat del centre. Especialitzat en formació sobre els àmbits d'animació i art digital, tecnologies multimèdia i videojocs, el CITM està situat al Campus de la UPC a Terrassa, considerada la segona ciutat universitària de Catalunya. A més del vessant formatiu, el CITM és pioner en investigació, innovació i desenvolupament de projectes de transferència del coneixement en els àmbits de la imatge i la interacció multimèdia.