Nou màster en Fabricació Additiva, amb HP com a soci estratègic

La UPC School reforça la seva aposta estratègica per la digitalització com a motor d’impuls econòmic amb la posada en marxa de la primera edició del màster en Fabricació Additiva, l’inici del qual tindrà lloc al mes de gener de 2021, i que compta amb HP com a soci estratègic.

18/11/2020

El nou el màster en Fabricació Additiva de la UPC School  pretén capacitar els professionals per liderar la transformació del teixit productiu a través de les tecnologies de fabricació additiva i d’impressió 3D. Aquestes tecnologies redefiniran el paradigma de producció actual, que passarà per un model basat en la digitalització, l’eficiència i la sostenibilitat. Aquest nou programa formatiu es posarà en marxa a partir del mes de gener del 2021.

Les empreses són cada vegada més conscients que una adequada implementació de la fabricació additiva pot aportar molts avantatges, com reduir significativament el malbaratament de material, la quantitat de passos implicats en el procés productiu o la quantitat d’estoc. També permet personalitzar productes a gran escala o flexibilitzar el procés de la manufactura, ja que permet iterar el disseny un cop ja en producció. Ja són moltes les empreses que estan adoptant aquestes tecnologies en les seves línies de producció. Per exemple, BMW ja les ha incorporat per personalitzar components de l’interior i exterior de vehicle; o també la mateixa HP, que utilitza la fabricació additiva per produir part de les seves impressores aconseguint la integració de moltes peces en una sola més complexa, reduint així el cost de producció. També el sector aeroespacial les utilitza per produir peces amb dissenys complexos, molt resistents i molt lleugeres.

Aquest màster es planteja amb un enfocament molt pràctic i aplicat a les necessitats de la indústria. Està liderat pels directors acadèmics Marcel Macarulla, doctor i enginyer industrial per la UPC, Antoni Gil, enginyer de telecomunicació i project manager a HP, i Jordina Arcal, enginyeria química, emprenedora i professora a la UPC, a més de premi MIT a la innovació en menors de 35 anys. El quadre docent el completen professionals en actiu del sector de la fabricació additiva, des dels dedicats al disseny i desenvolupament de maquinària fins als experts en disseny de nous productes i materials. També compta amb altres professionals experts en innovació, gestió d’equips o emprenedoria. En definitiva, professionals de tot l’ecosistema de la fabricació additiva, que donaran una visió holística de les possibilitats de la tecnologia i les seves aplicacions.