Quatre grans eixos per a la nova etapa de desescalada a la UPC

El rector de la UPC, Francesc Torres, s'adreça novament a la comunitat universitària a través d'un videocomunicat, publicat el 7 de maig, al canal de YouTube de la Universitat, davant la situació d'emergència sanitària per la COVID-19, i en el qual anuncia el pla de desescalada.

07/05/2020

En el nou videocomunicat publicat al canal de YouTube, el rector de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), Francesc Torres, anuncia que ja s'està treballant en el pla de desescalada, una nova etapa que pivotarà sota quatre eixos: les actuacions específiques per al PDI, el PAS i l'estudiantat; la planificació del final del curs acadèmic i, molt especialment, del curs que ve; la recuperació de l’activitat presencial de recerca i transferència, i la contribució a la reconstrucció social i econòmica del país.

Videocomunicat del rector de la UPC (07/05/2020)

Contingut transcrit del vídeocomunicat del rector de la UPC:

Benvolgudes, benvolguts,

Sembla que ja hem passat la pitjor part d’aquesta emergència sanitària. Desitjo que vosaltres i les vostres persones estimades estigueu bé. Ara és hora de començar a mirar endavant. Des de fa unes setmanes, estem treballant en un pla de desconfinament esglaonat que hem anat actualitzant per atendre, en la mesura del possible, les aportacions dels diferents col·lectius de la UPC. Esperem que ens ajudi a reprendre l’activitat de forma progressiva i segura, aviat.

Des del Consell de Direcció ens plantegem aquesta nova etapa sota quatre eixos:

Primer, tenir cura de la nostra comunitat. Establir les mesures necessàries per a la prevenció de riscos. També sent sensibles a les necessitats específiques de les persones més afectades. Proposem noves ajudes d’equitat a l’estudiantat. El pla també inclou actuacions específiques per als col·lectius de PAS i PDI. Estigueu atents als comunicats dels vostres centres i unitats.

Podem dir que, de forma majoritària, la docència no presencial en aquest estat d’alarma està encarrilada. És just fer una menció destacada de l'esforç que heu fet professorat, investigadors i investigadores, estudiants i PAS de la UPC, que ens ha portat fins aquí. Així, en segon lloc ara es tracta d’atendre incidències específiques, preparar el final de curs i, molt especialment, planificar el curs vinent preveient els escenaris més plausibles.

En tercer lloc, el pla de desconfinament estableix mesures per recuperar l’activitat presencial de recerca i transferència. També obrir laboratoris per anar recuperant l’activitat docent presencial que s’havia ajornat. Prioritzarem l’activitat més crítica, sempre sota un estricte control de les mesures de prevenció.

Finalment, com a universitat pública, com a universitat tecnològica de referència, tenim l’obligació de contribuir a un estat de benestar més robust, de mirar al futur i de transmetre confiança a la societat. Amb els nostres panels d’experts, de la mà de les administracions, del teixit productiu, hem de ser claus en la reconstrucció social i econòmica del nostre país. Quin és el model de societat postpandèmia que volem? Creiem que la nostra aposta ha d’incloure uns serveis públics reforçats, una base econòmica més enfortida, diversificada, menys interdependent, que generi llocs de treball locals, amb autosuficiència estratègica.

Com a universitat és clau el nostre paper en la formació de professionals competents, però també de ciutadans compromesos amb els valors de la convivència i la democràcia. Ara més que mai, com a servidors públics, el nostre compromís, la nostra missió, són cabdals per donar més oportunitats a les noves generacions. Moltes gràcies a tots per contribuir amb el vostre esforç a fer realitat el nostre objectiu comú.

El Rector,
Francesc Torres