Participació de la UPC en el 5è Diàleg Unite!

Sessió en línia de la Plataforma de Govern de Unite! durant el 5è Dialèg, amb la presència de rectors de les universitats membres de l'aliança
Descarregar

El 5è Diàleg Unite!, ‘Nous horitzons’, ha tingut lloc del 8 al 10 de març, en el KTH Royal Institute of Technology d'Estocolm. Durant el Diàleg, el primer en què el projecte Horitzó 2020 ha estat plenament representat, es van presentar a la comunitat de l'aliança les dues noves universitats associades: la Universitat Tecnològica de Graz i la Universitat de Ciència i Tecnologia de Wroclaw.

10/03/2022

Al voltant de 230 participants, entre ells dirigents, acadèmics, personal i estudiants de les set universitats de l'aliança i els dos futurs socis, van assistir al 5è Diàleg Unite! que ha estat organitzat per KTH Royal Institute of Technology Les incerteses sobre la situació de COVID van fer que l'esdeveniment fos en línia. No obstant això, la trobada ha reunit de manera presencial en el KTH a dos representants de cada universitat, incloses les dues noves universitats associades.

En la sessió plenària del 9 de març Tanja Brühl, presidenta de Unite!, va donar la benvinguda als nous socis i va expressar les seves esperances en el futur desenvolupament de Unite! en el seu discurs de benvinguda: “hem triat el títol 'Nous horitzons' per a aquest Diàleg i crec que és un marc perfecte per a aquest esdeveniment, però també per al lloc en el qual ens trobem actualment com a aliança i pel que pretenem establir per al futur”.

En la sessió plenària es va presentar i debatre l'estat actual de l'aliança. Els assoliments aconseguits fins avui, la nova sol·licitud de subvenció, les ambicions per al futur i la  presentació de les futures dues noves universitats associades (la Universitat Tecnològica de Graz i Wroclaw Tech) van ser els temes de l'ordre del dia. L'aliança està ampliant i aprofundint les seves operacions amb nou socis que avancen cap a una fase de desplegament complet, aprofitant tot el que s'ha desenvolupat durant la fase pilot.

Per a Stefan Östlund, vicepresident de Relacions Globals de KTH i amfitrió de la sessió plenària, “en l'etapa actual de Unite! el Diàleg ha estat essencial per a assenyalar com podem, durant la següent fase, establir les iniciatives que es van iniciar durant la fase pilot i, al mateix temps, continuar desenvolupant noves activitats que beneficiïn a Unite!, als nostres socis i a la perspectiva europea de l'educació superior i la recerca”.

La sessió plenària del projecte Unite! Horitzó 2020 (UNITE.H2020), amb més de 100 participants, va ser un altre component important del 5è Diàleg. L'objectiu del projecte Horitzó 2020 és desenvolupar una estratègia compartida i integrada de recerca i innovació a llarg termini en sinergia amb el projecte Unite! Erasmus+, i desenvolupar iniciatives pilot. Durant la sessió, els coordinadors dels nou grups de treball van presentar les seves activitats en curs a tota la comunitat de Unite!. L'Assemblea General d'Horitzó 2020 (UNITE.H2020) va aprovar l'estructura inicial de l'agenda comuna d'I+I que estarà finalitzada al juny de 2022 que contribuirà a establir les bases de les polítiques comunes per a impulsar la dimensió d'I+I en Unite!

A més de les sessions obertes, les reunions de la Plataforma de Govern de Unite! i el Fòrum Acadèmic. En la reunió de la Plataforma de Govern, els rectors i presidents van debatre sobre el finançament addicional per a Unite!, més enllà del pressupost previst en el nou projecte Erasmus+. També van acordar signar oficialment la declaració de la missió de Unite! 2030. Altres temes tractats van ser el títol europeu, la guerra a Ucraïna i com oferir als refugiats una possible nova llar acadèmica. El Fòrum Acadèmic Unite! va aprovar per unanimitat la Declaració de la Missió 2030 de Unite! i va debatre la proposta d'Erasmus+, el finançament inicial i la participació dels estudiants.

Durant el Diàleg l'equip de redacció de la subvenció va acostar la nova proposta d'Erasmus+ a una versió final. La proposta abasta un període de 4+2 anys que començarà al novembre de 2022. La data límit de presentació de la proposta és el proper 22 de març i els resultats de la selecció definitiva s'esperen durant l'estiu de 2022. Per a Mirko Varano, Key Liasion Officer de Unite! en KTH, “els debats que van tenir lloc en el 5è Diàleg seran fonamentals per al futur de l'aliança i, a la llum del recent escenari internacional, els valors de respecte, tolerància, unitat i progrés que encarna Unite! seran encara més rellevants en els pròxims anys”

La comunitat Unite! tindrà l'oportunitat de reunir-se en persona en un esdeveniment comunitari que se celebrarà a Estocolm el proper mes de juny, quan els grups de treball i els representants dels grups de treball celebrin una sèrie de reunions durant tres dies. El pròxim Diàleg Unite! tindrà lloc en el Politècnic de Torí al setembre de 2022 i serà l'últim diàleg de la fase pilot.