S’estrena la nova temporada d’‘Algorrritmes UPC’, ara seguint el ritme de l’arquitectura i la tecnologia multimèdia

Imatge de la sèrie 'Algorrritmes UPC'
Descarregar

S’estrena la nova temporada d’‘Algorrritmes UPC’, dedicada a l’arquitectura i l’urbanisme i a la tecnologia multimèdia

El 18 d’octubre s’ha estrenat la nova temporada d’‘Algorrritmes UPC’, la sèrie de pòdcasts per apropar a la ciutadania i, en especial, al públic jove, els avenços científics i les innovacions tecnològiques, explicats per investigadors i investigadores de la Universitat. ‘Resiliència urbana, les ciutats en l'era del canvi climàtic’, amb el professor Josep Roca Cladera, inaugura aquesta nova temporada, dedicada a l’arquitectura i l’urbanisme, però també a la tecnologia multimèdia.

19/10/2023

El futur sostenible de l’arquitectura, l’adaptació de les ciutats al canvi climàtic, el reaprofitament dels edificis per a nous usos o l’habitatge com a motor de transformació social, així com la irrupció de la intel·ligència artificial en els espectacles de música i llum, l’auge dels videojocs o els jocs seriosos són els temes que es tracten a la nova temporada ‘Algorrritmes UPC’, una sèrie de deu pòdcasts creats per la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona i Barcelona Activa.

La nova sèrie continuarà estant disponible, com l’edició anterior, a iVoox, Spotify i YouTube, on cada dimecres, des del 18 d’octubre, es pot escoltar un nou capítol.

A través d'entrevistes a professorat i personal investigador, 'Algorrritmes UPC' s'endinsa de nou en el coneixement que es genera a la Universitat en temes clau per a l'avenç científic i tecnològic, relacionats amb les tecnologies multimèdia, així com per a l’evolució de l’arquitectura, l’urbanisme i les formes de vida a les ciutats. Tot plegat explicat de forma clara i entenedora per a públics no especialitzats.

Les ciutats en l'era del canvi climàtic

L’impacte del canvi climàtic crea riscos i vulnerabilitats que afecten la qualitat de vida i la salut de la població. Davant d’aquest escenari, com poden incidir l’urbanisme i el disseny urbà en el clima de la ciutat? En el primer capítol de la nova temporada de la sèrie ‘Algorrritmes UPC’ ‘Resiliència urbana, les ciutats en l'era del canvi climàtic’, Josep Roca Cladera, professor de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) i director del Centre de Política del Sòl i Valoracions (CPSV) de la UPC, explica el fenomen de l’illa de calor i el seu impacte en les ciutats i proposa mesures per fer front als climes extrems cada cop més freqüents.

→ Podeu escoltar-lo a iVoox, Spotify i YouTube.