Oberta la matrícula per al Màster en Comunicacions i Ciències de Dades d'Unite!

Es podrà cursar en una de les tres universitats de l'aliança que l'imparteixen i adquirir experiència professional a través de projectes a mesura rellevants per a la indústria i formació empresarial. Els terminis de matriculació varien de maig a juny, depenent de la Universitat que els estudiants hagin triat per al seu primer any.

31/03/2022

El Màster en Comunicació i Ciència de les Dades és un programa de doble titulació ofert per l'aliança Unite! Es tracta d'un programa de dos anys que imparteixen de manera conjunta la Universitat de Aalto, les escoles de postgrau d'Enginyeria i Gestió de la Universitat de Grenoble Alps i el Tècnic Lisboa de la Universitat de Lisboa. Els estudiants comencen els seus estudis en una d'aquestes universitats que comparteixen el mateix pla d'estudi. En el segon any, els estudiants triaran la seva àrea d'especialització, que és diferent en cada universitat: Comunicacions, automatització i aprenentatge automàtic Universitat de Aalto); Comunicacions, Ciència de Dades i Seguretat (Universitat de Grenoble Alps) i Comunicacions i Ciència de Dades (Universitat de Lisboa).

Objectius dels estudis

Els coneixements adquirits a través del Màster de Comunicacions i Ciència de Dades es caracteritzen per diverses habilitats en programació, una bona base matemàtica, la resolució de problemes orientada a objectius, així com la planificació i gestió eficient de projectes. Els estudiants adquiriran competències en una sèrie de tècniques que abasten les àmplies àrees de l'electrònica, la ciència de les dades, els sistemes distribuïts, la modelització i l'anàlisi de senyals i sistemes, els models d'aprenentatge automàtic i els sistemes de comunicació. El programa capacitarà als estudiants per a resoldre problemes rellevants per a la indústria emprant eines d'avantguarda d'intel·ligència artificial, teoria de l'automatització i el control, anàlisi de dades, sistemes sense fils i processament de senyals.

Els estudiants poden col·laborar també amb companys d'altres universitats. Un bon exemple són els cursos híbrids i els cursos per projectes, en els quals estudiants de diferents universitats realitzen un projecte conjunt.

Parlem amb el director del màster, el professor Stephan Sigg, de la Universitat de Aalto.

Professor Sigg, per què deuria un estudiant triar cursar aquest màster?
Per a un estudiant, el programa té molts beneficis personals. És una riquesa tenir l'oportunitat d'estudiar en diferents entorns i països. En aquest programa, ampliarà la seva xarxa de contactes i coneixerà a més professors, estudiants i sistemes.
Què aprendran durant els seus estudis?
El programa es compon de cursos de matemàtiques i programació. Els estudis generals del primer any estan relacionats principalment amb la comunicació i la IA i són similars en les tres universitats. Els estudiants també poden triar molts cursos lliurement en funció dels seus interessos. En el segon any, els estudiants se centren més en la seva àrea d'especialització, com la comunicació, la IA, l'automatització i la ciberseguretat.

Quin tipus de solucions poden aportar els estudiants a les necessitats de la societat després de la seva formació?
Hi ha moltes bones oportunitats per als estudiants que es graduen en aquest màster. Les empreses estan interessades en persones que estiguin obertes a coses noves, que es desafiïn a si mateixes i que no se centrin únicament en petites àrees d'especialització. El programa ofereix una bona combinació de temes que seran rellevants en un futur pròxim, i això és una cosa que fa que aquest programa sigui únic. Per exemple, l'aprenentatge automàtic, la IA i l'automatització són temes candents en aquests moments. Els estudiants també tenen una gran oportunitat de fer una carrera internacional, perquè la seva xarxa és major i poden tenir alguna competència lingüística addicional. En aquestes tres universitats, els estudiants no solen tenir problemes per a trobar treball després de graduar-se.

Com presentar una sol·licitud?

El programa està especialment dirigit a estudiants amb una llicenciatura/enginyeria en informàtica o enginyeria elèctrica i a aquells amb bona formació en matemàtiques o comunicacions. Els estudiants han de presentar la seva sol·licitud en la universitat associada triada, en la qual cursen el seu primer any d'estudis:

Escoles d'Enginyeria i Gestió del INP de Grenoble

Si necessita un visat per a estudiar a França, li recomanem que presenti la seva sol·licitud abans de finals d'abril de 2022.

Data límit per als estudiants europeus i francesos: 15 de maig de 2022.

Com sol·licitar el programa de Màster en el INP de Grenoble .

Tècnic Lisboa

La data límit és el 31 de maig de 2022.
Com sol·licitar el programa de Màster Codes en Tècnic Lisboa.

Universitat de Aalto

Els estudiants de llicenciatura de Aalto poden presentar la seva sol·licitud fins al 15 de juny de 2022.
Com sol·licitar el programa de Màster Codes en Aalto.