Oberta la convocatòria del Premi Internacional de Paisatgisme Rosa Barba Casanovas

El projecte ‘Brooklyn Bridge Park’, de l’arquitecte Michael Van Valkenburgh, guanyador de l'anterior edició del premi
Descarregar

Fins al 30 de maig, es poden presentar projectes a la convocatòria del Premi Internacional de Paisatgisme Rosa Barba Casanovas projectes constructius creats entre 2017 i 2022 a qualsevol part del món. La proposta guanyadora rebrà una dotació de 15.000 euros.

15/05/2023

El Premi Internacional de Paisatgisme Rosa Barba Casanovas és una iniciativa de l’Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) en homenatge a la que va ser professora de l’Escola, Rosa Barba Casanovas (1948-2000), considerada la impulsora del paisatgisme a Espanya. Convocat conjuntament amb el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) i la Fundació Banc de Sabadell, l'objectiu del guardó és reconèixer les millors i més innovadores pràctiques en Arquitectura del Paisatge

El premi seleccionarà 14 projectes finalistes d'entre les propostes que es presentin fins al 30 de maig i que s'hagin realitzat entre els anys 2017 i 2022. La presentació de les propostes finalistes es farà en el marc del simposi de la 12a Biennal Internacional de Paisatge de Barcelona, que tindrà lloc del 27 al 28 de novembre a Barcelona. Els projectes finalistes es recolliran al Llibre-catàleg de la Biennal, formaran part de l'exposició del Premi Internacional de paisatge Rosa Barba i s'inclouran a la Paisateca, l'arxiu en línia de la Biennal, amb l'etiqueta biennal ATLAS. Un jurat internacional escollirà el projecte guanyador, que rebrà una dotació econòmica de 15.000 euros.

El Premi Internacional de Paisatgisme Rosa Barba Casanovas constitueix un baròmetre d'alt interès de les tendències, preocupacions socials i aportacions professionals del món del paisatgisme a les necessitats i urgències en relació amb la intervenció i recuperació del paisatge i el territori.

Premi Internacional d'Escoles de Paisatge
En el marc de la Biennal Internacional de Paisatge de Barcelona, la UPC i el COAC, amb el suport de la Fundació Banc de Sabadell, també convoquen el Premi Internacional d'Escoles de Paisatge Manuel Ribas Piera, en homenatge al fundador del màster d’Arquitectura de Paisatge. L'objectiu del guardó és premiar projectes de paisatgisme que representin les millors pràctiques professionals en l'àmbit internacional. Fins al 31 de maig, les escoles universitàries d’Arquitectura, Urbanisme i Paisatgisme de tot el món que imparteixin docència específica de grau o màster en l'àmbit del paisatgisme poden presentar entre tres i cinc treballs fets per estudiants de cursos compresos en els cinc anys naturals anteriors a la convocatòria.

Els projectes seleccionats també es presentaran al simposi de la Biennal, formaran part de l'exposició a l'ETSAB i s'inclouran a l'arxiu en línia Paisateca de la Biennal. La universitat guanyadora rebrà una dotació econòmica de 1.500 euros.