Presentació del ‘CAT11e’, el nou monoplaça de l’equip ETSEIB Motorsport de la UPC

L’equip ETSEIB Motorsport de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha presentat el vehicle elèctric que ha dissenyat durant aquest curs acadèmic i amb el qual competirà a l’estiu a la Formula Student 2018.

24/05/2018

El 24 de maig, la sala d’actes de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) ha estat l’escenari de la presentació del ‘CAT11e’, el setè monoplaça elèctric de l’equip ETSEIB Motorsport, format per 39 estudiants de la UPC, del grau en Enginyeria en Tecnologies Industrials i dels màsters universitaris en Enginyeria Industrial i en Enginyeria d’Automoció. A l’acte, conduït per Lluïsa Jordi, sotsdirectora d’Estudiantat i Promoció de l’ETSEIB, hi han intervingut la directora d’aquesta Escola, Neus Cónsul; el director de projecte, Francesc Roure, i els team leaders Joan Colominas, Pau Morey i Alejandro Sarró, estudiants que han explicat els detalls tècnics del nou vehicle. La cloenda ha anat a càrrec de la vicerectora de Docència i Estudiantat, Núria Garrido, i ha finalitzat amb la presentació del cotxe a l’escenari, acompanyada d’un vídeo, accessible a través de YouTube.

Un vehicle més ràpid i eficient
El repte de l’equip ha estat la introducció d’una sèrie de modificacions i innovacions respecte del seu predecessor, el ‘CAT10e’, per tal d’aconseguir que el nou vehicle sigui més ràpid i tingui un millor rendiment. Per assolir aquest objectiu, l’ETSEIB Motorsport ha treballat per perfeccionar aspectes tècnics relacionats, per exemple, amb l’aerodinàmica, el sistema de refrigeració o l’augment del voltatge de la bateria de 400V a 600V.

L’ETSEIB Motorsport participarà, amb aquest vehicle monoplaça, en diverses competicions de la nova edició del Formula Student, la competició automobilística universitària amb més prestigi en l’àmbit internacional, on cada equip ha de calcular, dissenyar, fabricar i posar a punt per competir un monoplaça. En aquest sentit, l’equip de la UPC té previst competir del 31 de juliol al 4 d’agost a l’Autodrom Most de la República Txeca; del 6 al 12 d’agost, a Hockenheimring, a Alemanya; i del 21 al 26 d’agost al Circuit de Barcelona-Catalunya, a Montmeló. L’equip ETSEIB Motorsport ja ha participat amb diferents models en anteriors edicions de la competició, assolint bons resultats i aconseguint l’any 2017 el trofeu a millor equip espanyol. Aquest any el CAT11e és el setè cotxe elèctric d’aquesta escola que competirà a la Formula Student.

El projecte, dirigit pel professor de l’ETSEIB Francesc Roure, compta amb el suport de més de 100 entitats col·laboradores (vegeu patrocinadors), entre les quals destaquen Elring Klinger, NEXUS projectes, Seat, el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) i també l’empresa Covestro, amb la qual la UPC ha subscrit un conveni de patrocini del projecte el mateix dia 24 de maig. Així mateix, donen suport a la iniciativa la Fundació centre CIM-UPC i el Laboratori Comú d’Enginyeria Mecànica de la UPC.

Imatge de grup amb els membres de l'equip ESTEIB Motorsport al Circuit de Catalunya