Presentades 23 propostes de futur per millorar la localitat de Badia del Vallès

'Coworking' i instal·lacions culturals

Els projectes aporten solucions arquitectòniques per crear espais de coworking als edificis, o impulsen instal·lacions culturals low-cost, entre moltes altres propostes, que s’han presentat a diverses zones de Badia. Concretament, a la Biblioteca, a l’edifici El Molí i l’aparcament, al sotapont, al vestíbul del Complex Esportiu, a una parada del Mercat Municipal, al vestíbul de l’Auditori i a l’Ajuntament.

L’Ajuntament de Badia del Vallès ha posat a disposició de l’ETSAV els equips tècnics del consistori per col·laborar amb l'estudiantat.

L'estudiantat de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura del Vallès (ETSAV) ha presentat, el dia 15 de gener, els 23 projectes que han realitzat amb propostes de futur per a la millora de Badia del Vallès. La presentació ha comptat amb la intervenció de l'alcaldessa del municipi, Eva Menor, i de professorat de l'Escola.

16/01/2020

Els estudiants i estudiantes de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) han mostrat el 15 de gener, a diferents ubicacions de la població, un resum dels 23 projectes que han teoritzat i planificat nous escenaris per millorar el metabolisme social del municipi.

Els projectes han cobert diversos àmbits, com models d’habitatge, impuls de l’activitat econòmica, promoció de la cultura, rehabilitació, processos de transformació, mobilitat, agricultura, autogestió i model de ciutat.

Ens sentim emocionats per l’esforç i implicació dels estudiants, que han aportat noves mirades al municipi”, ha reconegut, a la seva intervenció, l’alcaldessa de Badia del Vallès, Eva Menor. També ha destacat “la voluntat de proposar solucions de futur aprofitant les potencialitats del municipi, amb una perspectiva coincident amb la del programa Imagina Badia”.

Els professors de la UPC, per una altra banda, han destacat la documentació i grau d’elaboració dels projectes, i han insistit en el fet que cal que les iniciatives contemplin la seva viabilitat i la recerca de finançament per a la seva posada en marxa.

Un projecte ambiciós
Cal destacar que, per primer cop en la història de l’ETSAV, hi ha hagut tres tallers de projectes treballant sobre un mateix municipi, cosa que implica que els 60 estudiants i estudiantes d’últim any de carrera han fet projectes amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida al municipi, potenciant la interacció social i el respecte al medi ambient.

Les persones participants han tingut l’oportunitat de treballar en un cas real i de conèixer de primera mà els projectes innovadors que està impulsant el consistori actualment, mentre que l’Ajuntament de Badia del Vallès s’ha pogut enriquir amb els coneixements dels professors i estudiants. Aquesta col·laboració ha servit, al mateix temps, com a model referent de la integració de la universitat pública al territori.