El primer congrés Deep Tech a Barcelona acull científics i tecnòlegs capdavanters

El rector Daniel Crespo dona la benvinguda als participants al congrés

El rector Daniel Crespo dona la benvinguda als participants al congrés

Taula rodona sobre Intel·ligència Artificial. D'esquerra a dreta: Montserrat Guàrdia, presidenta del Consell Social de la UPC; Pierre Louis Xech, director del programa de recerca de Meta AI; Karina Gibert, directora de l'Intelligent Data Science and Artificial Intelligence Research Center (IDEAI-UPC), i Adrià Recasens, investigador científic sènior a DeepMind (Google)
Descarregar

Max Amer, 'alumni' de l'ESEIAAT, cofundador de l'start-up' Kreios Space, a la jornada
Descarregar

Kreios Space, 'start-up' sorgida de l'espai Emprèn UPC, ha estat una de les que ha presentat la seva activitat a la jornada, de la mà de Max Amer, 'alumni' de l'ESEIAAT

El 22 de setembre ha tingut lloc a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm de Barcelona el primer Deep Tech Summit, l’esdeveniment de referència per a la comunitat emprenedora a la ciutat, coorganitzat per la UPC. S'hi han presentat els avenços més disruptius en els àmbits de la salut, la biotecnologia, la intel·ligència artificial, el 'blockchain', la mobilitat urbana, la quàntica i l’estratègia catalana New Space, entre d’altres. Molts d’aquests avenços són d''spin-off' i 'start-up' sorgides d’universitats i centres de recerca catalans, com la UPC.

22/09/2022

Barcelona Deep Tech Summit compta amb 500 participants nacionals i internacionals i més de 30 experts d’empreses capdavanteres i solucions basades en la tecnologia i la sostenibilitat, a més de la participació de grans corporacions i grups inversors. L’esdeveniment neix de la iniciativa Barcelona Deep Tech Node, impulsada per l’Ajuntament de Barcelona, mitjançant Barcelona Activa, i la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), que codirigeix el congrés per part de les universitats catalanes; la Universitat de Barcelona (UB); la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB); la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Es coorganitza també amb ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya. Amb aquest congrés es pretén aglutinar experiències i ponències que ajudin a enfortir la comunitat deep tech a Barcelona i al món.

Han obert l'acte, al matí, la tercera tinenta d'alcaldia, Laia Bonet; el conseller d'Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, Roger Torrent, i el rector de la UPC, Daniel Crespo. Posteriorment, la ministra de Ciència i Innovació, Diana Morant, i el primer tinent d'alcaldia, Jaume Collboni, han conversat sobre la situació de l’emprenedoria tecnològica a Espanya i l’aportació de les start-ups deep tech a reptes globals i contemporanis.

Durant tota la jornada s’han presentat els avenços més disruptius en àmbits com ara la salut, la biotecnologia, la mobilitat urbana, la indústria, la quàntica o l'estratègia catalana New Space. A les conferències i taules de debat hi prenen part empreses i professionals de referència en l’àmbit deep tech, entre ells, representants de la NASA, Meta IA, Nestlé o ABB Robotics.

Així mateix, s’ha analitzat el paper de les universitats i dels centres de recerca en el desenvolupament dels ecosistemes deep tech; s'han plantejat les tendències relacionades amb les tecnologies industrials, la innovació i la relació de corporacions i start-ups; l’impacte de l'estratègia New Space, les tecnologies vinculades a la impressió 3D, intel·ligència artificial, o els sistemes de comunicació com el 5G. També s’han abordat els nous models de ciutat entorn a la mobilitat urbana. En el marc del congrés, ha tingut lloc un fòrum d’inversió, amb la coparticipació d'ESADE BAN i la presència de business angels i diferents fons d’inversió destinats a start-ups deep tech.

Per la seva banda, l'empresa emergent Qilimanjaro Quantum Tech  –derivada de la Universitat de Barcelona (UB), el Barcelona Supercomputing Center (BSC-CNS) i l’Institut de Física d’Altes Energies– ha estat premiada al Barcelona Deep Tech Awards com a millor start-up deep tech de Catalunya. El premi suposa la participació en el congrés de referència internacional Hello Tomorrow, que se celebrarà el mes de març de 2023 a París.

L’esdeveniment ha comptat amb el suport de Damm, AWS, Kaudal i GoHub i amb la col·laboració de la Institució de Centres de Recerca de Catalunya (CERCA), l’associació TECNIO, Hello Tomorrow, DeepTech Alliance, Stage2, Secpho, Mobile World Capital Barcelona, ESADE BAN, IESE i Retina Prisa Media.