En marxa, a l’EPSEVG, la primera microcredencial que s’imparteix a la UPC

L’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG) ha posat en marxa la microcredencial ‘Ciberseguretat en xarxes ferroviàries’, una formació de set mesos, en format semipresencial, que incideix en la importància de la ciberseguretat en la indústria ferroviària. És la primera vegada que la Universitat imparteix aquest tipus d’estudis previstos per la LOSU.

14/11/2023

La indústria ferroviària és un sector tecnològic punter i que ha experimentat una transformació digital de gran magnitud en els darrers anys. Aquest canvi tecnològic contribueix a millorar l'eficiència operativa, la seguretat i la satisfacció del client. En un entorn digital i amb sistemes vitals per a la seguretat són un focus potencial de ciberdelinqüència.

Per incidir en la importància de la ciberseguretat en els sistemes ferroviaris, s’ha posat en marxa, a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), el nou Postgrau Microcredencial en Ciberseguretat en Xarxes Ferroviàries. Es tracta de la primera microcredencial que es posa en marxa a la UPC: un tipus d’estudis previstos per la Llei Orgànica del Sistema Universitari (LOSU) i que, en format de cursos de postgrau de curta durada, plantegen un model més flexible i orientat a la formació al llarg de la vida i el reciclatge professional.

Finançats pel Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència amb fons Next Generation de la Unió Europea, les microcredencials s’articulen a través de la UPC School, que ofereix 14 cursos en l’àmbit de la mobilitat 4.0.