La proposta d’estudiants de la UPC-ETSAB per al festival Llum BCN

Simulació de la instal·lació artística 'Vibe Cast'

La proposta d’estudiants de la UPC-ETSAB per al festival Llum BCN

'Vibe Cast' s'ha instal·lat al carrer Pallars, cantonada amb Pere IV

Un equip d'estudiants de l'Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la UPC ha dissenyat i construït una instal·lació lumínica per al Festival Llum BCN 2020, que tindrà lloc del 14 al 16 de febrer a Poblenou. La instal·lació, que porta per nom 'Vibe Cast', es farà al carrer Pallars, 147 (cantonada amb Pere IV).

14/02/2020

'Vibe Cast' és una de les instal·lacions que es durà a terme en el marc del Festival d’Arts Lumíniques Llum BCN. Els autors de la proposta són un equip de 14 estudiants de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) que proposa un joc de reflexes per transformar els espectadors i les espectadores en unes ombres vibrants i projectar-les sobre la via pública, convidant a la participació. La instal·lació artística esdevé, així, testimoni del diàleg que s’estableix entre la ciutadania i l’espai públic, i ens parla, per tant, de l’espai, el temps i les persones en un llenguatge d’ombres. El treball l’han dirigit els professors Carles Sala i Relja Ferusic, del Departament de Projectes Arquitectònics de la UPC.

D’altra banda, l’estudiantat del màster en Disseny i Producció d’Espais i del màster Lighting Design. Disseny d’Iluminació Arquitectònica, ambdós impartits a través de la UPC School, també exposaran els seus muntatges anomenats ‘Pati de la Montserrat’ (que s’instal·larà a la plaça Montserrat Casals, cantonada amb el carrer Pallars, 183) i ‘Impulsum’ (a la plaça Dolors Piera).