Crida per promoure les capacitats tecnològiques dels grups de recerca i el talent de l’estudiantat al MWC i al 4YFN

Imatge: JJ.Ying-Unsplash

La UPC ha obert, durant el mes d'octubre, dues convocatòries −El Radar i El Trampolí− per detectar projectes tecnològics dels grups de recerca i treballs de fi de grau, màster i doctorat de l’estudiantat en l’àmbit de les tecnologies mòbils i àrees relatives. La finalitat és mostrar els projectes més innovadors a la propera edició del Mobile World Congress (MWC) i del Four Years From Now (4YFN).

02/11/2021

La convocatòria El Radar s’adreça al PDI de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), amb l’objectiu de promoure la capacitat tecnològica dels grups de recerca i presentar projectes innovadors al MWC 2022, que tindrà lloc del 28 de febrer al 3 de març del 2022, a Barcelona, i que és l’esdeveniment internacional més influent per a la indústria de la connectivitat.

Se seleccionaran projectes executats o acabats el 2021, que tinguin un prototip o demostrador per poder exposar a la fira i que estiguin relacionats amb tecnologia 5G, 6G, la ciència de dades i la Intel·ligència Artificial, la Internet of things (IoT), la mobilitat, la gestió del coneixement, les bateries, les pantalles flexibles i els materials orientats a aspectes de les comunicacions i els dispositius, així com les apps mòbils, les tecnologies per a mòbil que permetin abastar formes de computació noves o les tecnologies hardware/software que permetin resoldre problemes complexos. Es valorarà el nivell d’originalitat del projecte, la interdisciplinarietat, la col·laboració amb empreses, el potencial de transferir-se al mercat i el grau de maduresa de la proposta.

Es podran presentar propostes en català, castellà o anglès, en una de les tres categories següents:

• Recerca bàsica amb potencial de transferibilitat a la societat o a empreses i en qualsevol àmbit d’aplicació sempre que les àrees relatives al MWC tinguin un rol important.
  • Projectes de transferència de tecnologia realitzats amb empreses i/o universitats i que estiguin propers al mercat, sempre que les àrees relatives al MWC tinguin un rol important.
  • Projectes de cooperació pel desenvolupament que aportin un valor significatiu a la solució de problemes socials.

Els millors treballs rebran com a premi un vídeo de promoció sobre el projecte, produït per la UPC, i la possibilitat de presentar-lo en una reunió amb empreses de l'àmbit del MWC, el dia 25 de febrer del 2022.

Terminis de presentació:

• Abans del 19 de novembre: presentació de documentació
  • Abans del 20 de desembre: presentació del projecte amb un prototipus o demostrador que funcioni.

La presentació de les propostes s’ha de fer mitjançant el formulari de la web: https://myenquesta.upc.edu/index.php/525814?lang=ca

D’altra banda, la convocatòria El Trampolí està orientada a potenciar projectes excel·lents de fi de grau, màster o doctorat d’estudiants de la UPC, realitzats o acabats el 2021 o que es prevegi que estiguin acabats abans del 15 de gener del 2022, que s’adeqüin als àmbits del MWC. També es valorarà el nivell d’originalitat, la interdisciplinarietat de la proposta, el potencial de portar-la al mercat, la col·laboració amb empreses i la qualitat d’execució en forma de software o prototipus tangible i funcional.

Es podran presentar projectes individuals o grups de projectes, en català, castellà o anglès, que resolguin parts del mateix problema, relatius a avenços tecnològics (apps mòbils que siguin singulars i suposin un avenç en el seu àmbit d'aplicació), solucions eficients i sostenibles, i innovació tecnològica en alguna de les àrees del MWC.

Els millors projectes en cada categoria també rebran com a premi un vídeo de promoció sobre el projecte, produït per la UPC, i la possibilitat d’exposar la tecnologia a l’estand de la UPC al 4YFN (per les sigles en anglès del Four Years From Now), que té lloc de manera paral·lela al MWC, també del 28 de febrer al 3 de març del 2022.

Terminis de presentació:

• Abans del 19 de novembre: presentació de documentació
  • Abans del 15 de gener del 2022: presentació del projecte amb un prototipus que funcioni.

Les propostes s’han de presentar, a través del formulari de la  web: https://cit.upc.edu/convocatoria_elTrampoli2021/contact.php?