Ramon Carbonell renova el càrrec de president del Consell Social de la UPC

Descarregar

Ramon Carbonell, president del Consell Social de la UPC des del 2013

El Govern de la Generalitat de Catalunya ha nomenat el 10 d’octubre Ramon Carbonell com a president del Consell Social de la UPC, càrrec que renova ja que l’ocupa des del setembre del 2013.

10/10/2017

Nascut a Terrassa l’any 1967, Ramon Carbonell és enginyer industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i MBA per ESADE Business School. Des de setembre de 2015 és CEO d’AUSA, empresa líder mundial que dissenya, fabrica i comercialitza vehicles industrials compactes per a la construcció, les ciutats, la indústria i l’agricultura, entre d’altres sectors. Carbonell és també vicepresident segon de l’Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) des de gener de 2017.

Ha estat vicepresident i conseller delegat de Copcisa Corp, grup d'empreses de construcció, serveis, concessions i d’energia, president d’AERTA i d’AERE, societats que dissenyen, tramiten, construeixen i –avui- gestionen la xarxa d’evacuació de 500 MW eòlics i que agrupa diversos operadors a la zona de la Terra Alta i de Mequinensa, d’EolicCat (Associació Eòlica de Catalunya), d’EISSL/Hidrodata, empresa d’explotació d’energia hidroelèctrica, de Factorenergia, primera companyia elèctrica independent del mercat espanyol, i vicepresident de Solynova, empresa d’energia solar.

També ha estat patró fundador, i president, de FemCAT (Fundació Privada d'Empresaris de Catalunya), think tank que treballa en l’elaboració de propostes i en la generació d’iniciatives que ajudin al desenvolupament econòmic i social de Catalunya, vicepresident i cofundador de l’ASCEF (Associació Catalana d’Empresa Familiar), tresorer de la Fundació puntCAT, vocal del Ple de la Cambra de Comerç de Barcelona, membre de la Comissió Ètica del Fons d’inversió MicroBank Fons Ètic FI (Banc Social de la Caixa) i membre fundador del think tank ‘Barcelona Global’.

Participa periòdicament com a conferenciant, docent i publica sobre economia, energia i empresa familiar.