L’estudiantat de la UPC obté reconeixement de crèdits ECTS als programes de voluntariat social de la Fundació Catalunya La Pedrera

Dues estudiants de grau de la UPC que han estat voluntàries
Descarregar

Andrea Bellmunt i Fuentes i Laura Saez Parés, estudiants del Grau en Ciència i Enginyeria de Dades de la FIB, que han fet un voluntariat amb la Fundació La Pedrera el curs passat.

Noia de secundària i jove universitària ajudant-la en tasques educatives. Imatge de la Fundació La Pedrera
Descarregar

Els programes de voluntariat social de la Fundació es realitzen de dilluns a divendres i es pot obtenir el reconeixement de crèdits si es participa, com a mínim, un dia a la setmana. Per cada 30 hores de voluntariat social es pot obtenir el reconeixement d’un crèdit i el màxim reconeixement és de 180 hores, sis crèdits acadèmics.

La tasca dels voluntaris i voluntàries és essencial per poder dur a terme aquests programes socials de la Fundació. Als Espais Socials cal incorporar nous col·laboradors i perfils als equips, per poder atendre i acompanyar tant les persones grans com els infants i joves.

La Fundació Catalunya La Pedrera i la UPC han renovat el conveni de col·laboració que permet el reconeixement de fins a sis crèdits ECTS a l’estudiantat de la universitat. Amb aquest conveni es vol reconèixer acadèmicament la participació d’estudiants en activitats d’acompanyament a infants i a persones grans en els programes socials que desenvolupa la Fundació.

22/12/2021

La Fundació Catalunya La Pedrera i la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) han renovat el conveni de col·laboració, vigent des del 2017, mitjançant el qual l'estudiantat de la universitat catalana poden obtenir el reconeixement de fins a sis crèdits ECTS per la seva participació als programes de voluntariat social de la Fundació Catalunya La Pedrera. Amb aquesta col·laboració, ambdues entitats volen facilitar la participació de l’estudiantat universitari en programes de voluntariat adreçats a col·lectius socialment vulnerables.

Per obtenir aquest reconeixement de crèdits, els estudiants i les estudiants poden participar com a voluntaris i voluntàries, durant tot el curs acadèmic, en els programes que es desenvolupen a 13 Espais Socials de la Fundació Catalunya La Pedrera, ubicats arreu del territori:

• Dina en Companyia, adreçat a persones grans que viuen soles i que volen dinar acompanyades en un espai de trobada. El programa es desenvolupa als migdies, entre les 12:30 i les 15 h.

• Programa d’Acompanyament Educatiu (PAE) adreçat a infants i adolescents per acompanyar-los en el seu èxit educatiu. El programa es desenvolupa en horari extraescolar, entre les 17 i 19 h.

Els programes socials de la Fundació s’adapten al context actual i les noves necessitats, tot donant continuïtat a la filosofia de millorar la qualitat de vida de les persones grans i acompanyar infants i adolescents a assolir el seu èxit educatiu.

El compromís social de la Universitat

Com a institució pública de recerca i d'educació superior en els àmbits de l'enginyeria, l'arquitectura, les ciències i la tecnologia, la UPC assumeix com a propis l’impuls de la responsabilitat social entre l’estudiantat, l’educació en valors per al desenvolupament humà sostenible, l’eradicació de la pobresa i la reducció de les desigualtats. Un compromís que es recull en els Estatus de la Universitat, i que des de fa anys es desenvolupa a partir d’activitats molt diverses en àrees com la cooperació per al desenvolupament, la sostenibilitat, la igualtat  i el voluntariat.

Aquestes activitats, gestionades pel Centre de Cooperació per al Desenvolupament de la UPC, s’emmarquen actualment dins del ‘Pla Impulsor del Compromís Social: Canvia el món amb la UPC’, que contempla, entre altres línies d’actuació, oferir oportunitats d’aprenentatge transformador a l’estudiantat, alhora que assegurar-li una formació que incorpora tant la perspectiva del compromís social com dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides.